کد خبر: ۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
مدیرعامل شركت شیشه مینا وابسته به بنیاد مستضعفان از انجام تعمیرات كوره 110 تنی این شركت بدون توقف تولید به روش تعمیرات گرم برای نخستین بار در كشور خبر داد.
مجید ضیایی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش از این برای انجام تعمیرات كوره كارخانجات تولید شیشه باید كوره بین 100 تا 120 روز برای خارج كردن مواد مذاب تعطیل و تولید آن متوقف می شد، اما در این روش بدون اینكه تولید كارخانه مینا متوقف شود تعمیرات مورد نیاز این كوره نیز انجام شد.
وی با بیان اینكه انجام تعمیرات كوره شیشه مینا برای این شركت بیش از 40 میلیارد ریال صرفه جویی داشت، هزینه انجام این كار را 10 میلیارد ریال اعلام كرد.
به گفته وی، تعمیرات این كوره بزرگ در مدت حدود 17 روز با استفاده از كارشناسان شركت لیز مونتاژ پرتغال و كارشناسان ایرانی انجام شد و با انتقال دانش فنی آن، از این پس كارشناسان ایرانی با استفاده از تجهیزات مورد نیاز می توانند نسبت به تعمیر كوره های مشابه بدون توقف تولید با بومی سازی آن اقدام تا از خروج منابع زیاد ارزی از كشور جلوگیری شود.
مدیرعامل شركت شیشه مینا با اشاره به میزان تولید محصولات شیشه این شركت گفت: این شركت سالیانه 120 میلیون قطعه شیشه، بطری نوشابه، ترشی و سایر شیشه های مورد نیاز مواد غذایی ( معادل بیش از 36 هزار تن) را با دو كوره 40 و 110 تنی تولید می كند. برای تامین مواد اولیه مورد نیاز كارخانه روزانه بیش از 50 تن خرده شیشه های سطح شهر تهران وارد این كارخانه می شود.
ضیایی افزود: از نظر تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید شیشه هیچگونه مشكلی نداریم و شركت مینا در طرح توسعه درصدد است یك كارخانه 80 هزار تنی با كوره 240 تنی را در منطقه صنعتی استان قزوین تا دو سال آینده راه اندازی كند.
وی با بیان اینكه هم اكنون بازارهای صادراتی هدف این شركت كشورهای عراق و افغانستان هستند، گفت: سال 1394بیش از 20 درصد تولید این كارخانه به این دو كشور همسایه صادر شد و با برنامه ریزی های انجام شده برای دستیابی به صادرات 30 درصدی در نظر داریم صادرات خود را به كشورهای همسایه آسیای میانه نیز آغاز كنیم.
مدیرعامل شركت شیشه مینا با اشاره به سابقه 50 ساله فعالیت این شركت یادآورشد: امنیت شغلی كارگران و توجه به مسائل رفاهی آن از مهمترین سیاست بنیاد مستضعفان در حوزه های كارگری است و این مساله در كارخانه مینا نیز مورد توجه جدی قراردارد.
مدیرعامل شركت شیشه مینا اظهار داشت: فعالیت شبانه روزی كارخانه و تعطیل نبودن آن در تمام روزهای سال سبب شد كارگران این شركت در روز اربعین حسینی سال گذشته میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران باشند.
برچسب ها: صنعت ، شیشه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: