کد خبر: ۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: با وجود لغو همه پروازهای سازمان حج و زیارت به مقصد بغداد و انتقال آن به نجف، پرواز سایر شركت ها به بغداد برقرار است.
رضا جعفرزاده روز یكشنبه اظهار داشت: انتقال پروازهای عتبات از بغداد به نجف با درخواست سازمان حج و زیارت بوده و پرواز سایر شركت های هواپیمایی ایران به مقصد بغداد برقرار است.
وی، هدف از انتقال همه پروازهای سازمان حج و زیارت از بغداد به نجف را تسهیل اعزام زائران عتبات عالیات بیان كرد و افزود: سایر پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده شركت های هوایی ایران به مقصد بغداد طبق برنامه انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی یادآورشد: هم اكنون 6 شركت هواپیمایی مجوز پرواز به فرودگاه بغداد دارند.
رئیس سازمان حج و زیارت دلیل لغو پروازها به بغداد را پیشگیری از ایجاد مشكل و رفع نگرانی زائران به دلیل تظاهرات در بغداد در روز گذشته(شنبه) و وارد آمدن خسارت به برخی اماكن این شهر، اعلام كرده است.
سعید اوحدی افزود: با توجه به ایام سوگواری شهادت امام موسی كاظم(ع) و ممنوعیت تردد كاروان ها به كاظمین، كاروان های سازمان حج پس از ایام سوگواری برای زیارت به كاظمین اعزام خواهند شد.
وی به مشتاقان زیارت عتبات توصیه كرد، با توجه به اینكه تنها كاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت و دارای مجوز از این سازمان دارای قرارداد تأمین امنیت با دولت عراق و پوشش امنیتی هستند، از سفر به عراق با كاروان های غیرمجاز خودداری كنند
سالیانه بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات عازم كشور عراق می شوند كه بخشی از این زائران با پروازهای 6 شركت هواپیمایی ایرانی به شهرهای بغداد یا نجف می روند.
نام:
ایمیل:
* نظر: