کد خبر: ۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
رئيس اتحاديه صنف سازندگان و فروشندگان عينك تهران، سهم قاچاق را در بازار عينك هاي طبي و آفتابي كشور 70 درصد اعلام كرد.
حميد ثابت قدم امروز دوشنبه در نشست خبری گفت: در دنيا 25 درصد افراد از عينك طبي استفاده مي كنند و با توجه به جمعيت 80ميلون نفري ايران، سالانه به 20 ميليون عينك در كشور نياز است.
وي سهم توليد داخل در عينك طبي را كمتر از 5 درصد ذكر كرد و گفت: در حال حاضر 4 واحد عدسي تراشي در كشور فعاليت مي كنند و نياز عمده كشور از كشورهاي فرانسه، ايتاليا، چين، تركيه و ‌آلمان تامين مي شود.
وي با اشاره به فعاليت چند كارخانه عينك سازي در گذشته گفت: اين واحدهاي توليدي با توجه به شرايط نامناسب اقتصادي در كشور از جمله ركود و قاچاق كار خود را متوقف كرده اند.
ثابت قدم حجم واردات عدسي را در سال گذشته 30 ميليون زوج اعلام كرد و گفت: از اين ميزان تنها هفت ميليون زوج به طور قانوني وارد كشور شده و مابقي به طور قاچاق وارد شده است.
وي بر كاهش تعرفه واردات عينك در كشور تاكيد كرد و گفت: تعرفه عينكن آفتابي از 32 درصد به 20 درصد و عينك هاي طبي از 20 درصد به 7 درصد كاهش يافته است اين در حالي است كه كالاهايي همچون ساعت و موبايل با تعرفه 4 درصدي وارد كشور مي شوند؛ به اين ترتيب عينك در زمره كالاهاي لوكس قرار گرفته است و ما درخواست داريم تعرفه واردات عينك به چهار درصد كاهش پيدا كند زيرا بالابودن تعرفه واردات، افزايش سهم قاچاق را بدنبال دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار