کد خبر: ۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
مسئول راهبري طرح خدمات الزامي عمومي (USO) سازمان رگولاتوري از فروش و تحويل سيم‌كارت و مودم در روستاهاي پنج استان كه مشمول طرح خدمات الزامي عمومي USO مي شوند، از هفته آينده خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، حسن رضواني گفت: بسترهاي الكترونيكي فروش و تحويل سيم‌كارت و تجهيزات و احراز هويت متقاضيان آماده شده و واگذاري سيم‌كارت و مودم از هفته آينده در مناطق روستايي استانهاي آذربايجان غربي، سيستان و بلوچستان، اصفهان، اردبيل و گيلان آغاز مي‌شود.
وي افزود:اكنون هفت هزار و 500 نفر براي تحويل سيم‌كارت و مودم در سامانه اپراتور خدمات الزامي عمومي ثبت‌نام كرده‌اند و با هماهنگي هاي انجام شده ارائه سرويس به متقاضيان براساس اولويت در همه نقاط تحت پوشش شبكه آغاز مي‌شود.
رضواني درباره نحوه ثبت‌نام و دريافت سيم‌كارت و مودم در مناطق روستايي يادآورشد: ثبت‌نام به دو شيوه حضوري و با مراجعه به دفاتر آي سي تي روستايي و يا شيوه اينترنتي و از طريق مراجعه به سامانه اپراتور خدمات الزامي عمومي (هاي وب) به آدرس www.hiweb.ir انجام مي‌شود و پس از احراز هويت ثبت‌نام كنندگان سيم‌كارت و مودم در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.
مسئول راهبري طرح USO در سازمان مزبور گفت: هزينه سيم‌كارت 10 هزار تومان است و هزينه مودم متناسب با آن متفاوت بوده و به صورت نقدي و قسطي قابل پرداخت است.
وي درباره نقاط تحت پوشش راديويي طرح خدمات الزامي عمومي اظهار داشت: اكنون پوشش راديويي در 15 هزار روستا برقرار شده و در روزهاي آينده نقشه جغرافيايي پوشش شبكه براي اطلاع‌ رساني مشتركان در پايگاه اپراتور خدمات الزامي عمومي بارگذاري مي‌شود.
پيش از اين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر از انجام اقدام هاي لازم براي برخورداري 18 هزار روستاي كشور از اينترنت پرسرعت داده بود.
براساس آخرين سرشماري نفوس ومسكن (1390) جمعيت كشور 75 ميليون و 149 هزار و 669 نفر ثبت شده كه از اين رقم 21 ميليون و 446 هزار و 783 نفر در مناطق روستايي كه بالغ بر 65 هزار روستا اعلام شده سكونت دارند.
جمعيت استان آذربايجان غربي در سال 1390 بالغ بر سه ميليون و 80 هزار و 576 نفر ثبت شد، سيستان وبلوچستان دو ميليون و 534 هزار و 327 نفر، استان اصفهان چهار ميليون و 879 هزار و 312 نفر، استان اردبيل يك ميليون و 248 هزار و 488 نفر و گيلان نيز دو ميليون و 480 هزار و 874 نفر ثبت شد .
نام:
ایمیل:
* نظر: