کد خبر: ۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه تولید غشای نانوفیلتراسیون به منظور استفاده در صنایع آب و فاضلاب و نفت و گاز و حوزه انرژی شدند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛آرمین صمیمی، مجری طرح دستگاه ساخت غشای نانو فیلتراسیون با بیان اینکه به منظور بهره گیری از دانش فنی در حوزه فناوری غشایی در صنایع آب و فاضلاب و نفت و گاز و همچنین حوزه انرژی شامل باتری‌ها، سلول‌های خورشیدی، پیل‌های سوختی و ... عمدتا نیاز به استفاده از غشاهای پلیمری نازک با حفرات نانومتری است، تصریح کرد: این در حالی است که چنین غشاهایی در حال حاضر به طور کامل از خارج از کشور تهیه می‌شوند و تولید صنعتی آنها در کشور وجود ندارد.
 
وی افزود: طرح حاضر به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تولید دستگاه‌های تخصصی در حوزه ساخت تکرار‌پذیر غشاهای پلیمری ارائه شده است. در این طرح تمرکز برساخت دستگاه‌های قالب‌ریزی و پوشش‌دهی غشاهای قابل کاربرد صنایع به منظور حرکت به سمت بومی سازی تکنولوژی غشایی و تجاری سازی این فناوری در کشور است.
 
صمیمی از جمله قابلیت‌ها و مزیت‌های دستگاه را قابلیت لایه نشانی و قالب‌ریزی به صورت اتوماتیک، قابلیت تعویض هد لایه نشانی بر اساس کاربرد، سبکی و قابلیت حمل، قابلیت قالب‌ریزی بر روی زیرلایه‌های مختلف و قابلیت تنظیم شرایط ساخت غشا نظیر دما، سرعت لایه نشانی و ضخامت عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه غشاهای نانوحفره پلیمری در صنایع نفت، گاز، آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: لایه نشانی جوهر در ابر خازن‌ها، لایه نشانی جوهر در باتری‌های لیتیومی و لایه نشانی سلول‌های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مجری طرح دستگاه ساخت غشای نانوفیلتراسیون آب گریز کردن انواع پارچه‌های صنعتی، لایه نشانی انواع پارچه، پلیمر و لاستیک را از دیگر کاربردهای این طرح عنوان کرد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: