کد خبر: ۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
ايران و شركت زيمنس آلمان دو تفاهمنامه در بخش تامين تجهيزات صنعت نفت و گاز و نوسازي اين تجهيزات امضا كردند.
زيمنس پيش از تشديد تحريم ها، با صنعت نفت ايران همكاري گسترده اي داشت، اما در سال هاي تحريم ناچار به توقف همكاري با ايران شد. اين شركت، بلافاصله پس از اجرايي شدن برجام در دي ماه پارسال، همكاري با ايران را آغاز كرد و تجهيزاتي را كه توقيف شده بود به صنعت نفت ايران تحويل داد.
به تازگي نيز مديران ارشد اين شركت آلماني به ايران سفر كرده و تفاهمنامه هايي را براي گسترش همكاري ها در صنعت نفت امضا كردند. بر اين اساس، تفاهم‎نامه سه جانبه شركت ملي نفت ايران با زيمنس و شركت توربو كمپرسور نفت (OTC) امضا شد.
ركن الدين جوادي مديرعامل شركت ملي نفت ايران، «زيگفريد روسورم» مدير فناوري زيمنس و «سعيد مهتدي» مديرعامل شركت توربوكمپرسور با هدف نوسازي ماشين آلات دوار موجود در مناطق عملياتي، پالايشگاه ها و مراكز و ساخت توربين هاي با ظرفيت جديد، يادداشت تفاهم امضا كردند.
همچنين ديروز (سه شنبه) نيز تفاهمنامه اي سه جانبه شركت ملي گاز ايران با زيمنس و شركت توربو كمپرسور نفت (OTC) امضا شد. اين تفاهمنامه را «حميدرضا عراقي» مديرعامل شركت ملي گاز ايران، «زيگفريد روسورم» مديرفناوري زيمنس و «سعيد مهتدي» مديرعامل شركت توربوكمپرسور براي تامين نياز آينده صنعت گاز به ماشين هاي دوار و چگونگي بازسازي، نوسازي و افزايش بهره وري دستگاه هاي موجود و قديمي امضا كردند.
«عزيزالله رمضاني» مديرامور بين الملل شركت ملي گاز ايران از تشكيل دو كارگروه فني و مديريتي همسو با امضاي اين تفاهمنامه در ٦ ماه آينده خبر داد.
وي با بيان اينكه امضاي تفاهمنامه سه جانبه ميان شركت ملي گاز ايران، زيمنس و او.تي.سي دو مرحله دارد، گفت: در مرحله نخست، نياز آينده صنعت گاز به ماشين هاي دوار و در مرحله دوم چگونگي بازسازي، نوسازي و افزايش راندمان دستگاه هاي موجود و قديمي مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه همسو با اين يادداشت تفاهم قرار است در مدت سه تا ٦ ماه، دو كارگروه «مديريت» و «فني» تشكيل شود، افزود: كاركرد اين كارگروه ها درباره مباحث مديريتي و مسائل فني است و گزارش خود را به كميته اصلي تحويل مي دهند.
بيژن زنگنه وزير نفت پيشتر، چند دور گفت وگو با مديران زيمنس در تهران داشته است و در ديداري با «يو كازر»، مديرعامل زيمنس در اسفندماه پارسال گفته بود: زيمنس يكي از بازيگران اصلي برق و ماشين هاي دوار در جهان است و ايران مي تواند با همكاري با اين شركت به قطب ساخت و صادرات تجهيزات بدل شود.
روسورم، مدير فناوري زيمنس نيز چندي پيش با بيان اي كه با اجراي توافق، تحريم ها برچيده شده‌اند و ما مي‌توانيم تجهيزات مسدود شده را متناسب با نياز به آنها در پروژه‌ها، تحويل دهيم و ديگر هيچ محدوديت قانوني وجود ندارد، يادآور شده بود: زيمنس درباره راه آهن، رفت و آمد سريع، سازكارهاي انرژي و توزيع انرژي در صنعت نفت و گاز فعال است، از اين رو فرصت هايي بسيار در موضوع هايي متنوع براي ما وجود دارد كه از هم‌اكنون كار روي آنها را آغاز كرده‌ايم.
شركت زيمنس به چهار بخش اصلي انرژي، صنعتي، پزشكي و زيرساخت هاي شهري تقسيم مي‌شود؛ اين شركت در 190 كشور جهان اشتغال دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار