برات قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تلاش می شود با ارائه
برنامه های توسعه ای و برآورد هزینه و درآمد، یك پیشنهاد مناسب برای تعیین
تعرفه به سازمان رگولاتوری ارسال شود تا مبنای تصمیم گیری ها قرار گیرد.
وی
تعیین تعرفه ها را یك وظیفه ای حاكمیتی دانست و گفت: تلاش داریم در دوره
جدید مدیریتی شركت مخابرات گزارش كارشناسانه تهیه كرده و به سازمان تنظیم
مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شود تا براساس این گزارش ها تعرفه مناسب
را مشخص كند.
قنبری با بیان اینكه تغییر تعرفه ها یك فرایند مشخصی است
خاطرنشان كرد: باید در هیات مدیره جدید به یك جمع بندی برسیم و برنامه های
لازم را تدوین كرده و سپس منتظر اعلام نتیجه از سوی سازمان رگولاتوری
باشیم.
رئیس هیات مدیره جدید شركت مخابرات ایران سیاست تازه این شركت را
«نگاه به آینده و فراموشی گذشته» عنوان كرد و گفت: تنها از گذشته درس
خواهیم آموخت.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
گفته بود: پس از تعیین اعضای هیات مدیره مخابرات و برگزاری جلساتی در
سازمان تنظیم مقررات امید است در یك ماه آینده تعرفه های جدید تلفن ثابت
اعلام شود.
وی درباره دلایل تجدیدنظر احتمالی در تعرفه های مخابرات
افزوده بود: در ماه های اخیر شركت مخابرات سرمایه گذاری های خوب و مناسبی
را در حوزه مخابراتی انجام داده است و ما فكر می كنیم هزینه 30 ریال برای
هر دقیقه مكالمه و پرداخت 500 هزار ریال برای خرید یك خط تلفن در شرایط
كنونی كم است و باید در آن تجدیدنظر شود.