به گزارش سازمان هواپيمايي كشوري، رضا جعفرزاده اظهار داشت: وظايف
و نوع عملكرد دفاتر خدمات مسافرت هوايي از نظر ارتباط مستقيم با مردم
بسيار حساس و خدمات شايسته اين بخش و سرويس دهي به مردم بويژه در ايام پيك
پروازي بسيار پراهميت است.
وي با اشاره به لغو مجوز 84 دفتر خدمات
مسافرت هوايي در سال گذشته، تصريح كرد: تمديد نكردن ضمانت نامه، توجه نكردن
به اخطارهاي سازمان هواپيمايي كشوري و عدم احراز شرايط راه اندازي پس از
مدت تعيين شده، از جمله دلايل تعليق تعدادي از اين دفاتر بوده است.
مدير
روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: سال گذشته بازرسي هاي مستمر و
موردي كارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت هاي هواپيمايي و موسسه هاي
هوانوردي از دفاتر خدمات مسافرت هوايي تهران و شهرستان ها، منجر به تعليق
321 دفتر خدمات مسافرت هوايي در سطح كشور شد.
به گفته اين مقام مسئول،
در اين موارد نيز حضور نداشتن مديرعامل و مديرفني، تغيير مكان بدون تاييد
سازمان هواپيمايي كشوري، گرانفروشي به مسافران و صدور بليت No record (بدون
اختصاص صندلي) از جمله موارد تعليق اين دفاتر بوده است.
بسازمان هواپيمايي كشوري در 11 ماهه سال 1393 نيز تعداد 102 مجوز
دفتر خدمات مسافرت هوايي را به حالت تعليق در آورده بود.