کد خبر: ۳۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
پژوهشگاه صنعت نفت، شركت ملي گاز ايران و شركت «اكسون شيمي جنوب» تفاهم نامه سه جانبه اي را با عنوان «ساخت و بومي سازي آنتي فوم پايه سيليكوني» امضا كردند كه بر مبناي آن، امكان تامين نياز پالايشگاه هاي گازي كشور به ماده ضدكف از محل توليد داخل فراهم شده است.
به گزارش وزارت نفت، اين تفاهمنامه سه جانبه را «اميرعباس حسيني» قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان ارائه دهنده دانش فني توليد ماده ضدكف، «سعيد پاك سرشت» مدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز ايران به عنوان كارفرما و مديرعامل شركت اكسون شيمي جنوب به عنوان خريدار اين دانش فني و توليدكننده محصول امضا كردند.
مدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز ايران در مراسم امضاي تفاهمنامه گفت: اين تفاهمنامه باهدف توليد ماده ضد كف مورد استفاده در واحدهاي پالايشگاه گاز، امضا شد.
پاك سرشت با تاكيد بر اينكه اين ماده تاكنون از كشورهاي خارجي تامين شده و انحصار توليد آن نيز در اختيار چند كشور خاص است، افزود: تلاش هايي كه در گذشته براي توليد اين محصول در داخل كشور انجام شده بود، نتايج عملياتي در بر نداشت.
وي ادامه داد: در چند سال اخير شركت ملي گاز ايران با همكاري پژوهشگاه صنعت نفت و تعدادي از شركت هاي توليد كننده مواد شيميايي بر آن شدند تا اين ماده را در داخل تهيه كنند و به اين منظور، فرمولاسيون مناسب تهيه و با همت پژوهشگاه صنعت نفت اين اقدام عملياتي شد.
وي به نتايج مطلوب تست آزمايشگاهي و پايلوت اين محصول نيز اشاره كرد و گفت: با همكاري شركت اكسون شيمي جنوب، اين محصول وارد چرخه تجاري سازي مي شود.
مدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز ايران با بيان اينكه شركت اكسون شيمي پذيرفته است دانش فني توسعه داده شده در پژوهشگاه را خريداري كند، افزود: بر همين اساس شركت ملي گاز ايران نيز به استفاده از اين ماده توليدي در پالايشگاه هاي خود متعهد شده است.
«اميرعباس حسيني» معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت نيز در اين مراسم، با بيان اينكه در تكميل حلقه توسعه فناوري، موضوع تجاري سازي به عنوان يك اولويت در پژوهشگاه در نظر است، افزود: با توجه به توسعه فناوري و تجاري سازي مي توانيم براي رفع نياز داخل و كاهش وابستگي به مواد و محصولاتي كه منابع تامين آن در دنيا محدود است و ما را با چالش مواجه مي كند، اقدامي موثر انجام دهيم.
وي گفت: توليد داخل از اولويت هاي كاري پژوهشگاه صنعت نفت است كه ما را يك گام در جاده خودكفايي و تحقق اقتصاد دانش بنيان فراتر مي برد.
برچسب ها: صنعت ، گاز ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: