کد خبر: ۳۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح تبصره ای از لایحه بودجه سال 95 كل كشور استثنای پرداخت یارانه به خانوارهای پرجمعیت را حذف كردند و براساس آن درآمد خانوارها ملاك پرداخت یارانه قرار می گیرد.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (یكشنبه) مجلس به ادامه بررسی لایحه بودجه سال 95 كل كشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و بخشی از بند الحاقی 5 تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 كل كشور را حذف كردند.
در این بند الحاقی آمده بود خانوارهایی كه تعداد فرزندان تحت تكفل آنها 5 نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند دولت موظف است در تشخیص خانوارهای سه دهك اول درآمدی تعداد جمعیت خانوارها را مورد توجه قرار دهد.
این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و اعلام كرد كه اطلاق بند الحاقی 5 نسبت به خانوارهای با هر درآمد تبعیض ناروا و مغایر قانون اساسی است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بخشی از بند الحاقی تبصره 14 لایحه بودجه 95 كل كشور را حذف كردند كه با حذف آن استثنای پرداخت یارانه به خانوارهای پرجمعیت حذف شد و از این پس درآمد خانوارها ملاك قرار می گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار