کد خبر: ۳۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
شاخص كل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه) با 378 واحد كاهش، به روند نزولی خود در دومین روز هفته ادامه داد و در ارتفاع 77 هزار و 45 واحد قرار گرفت.
در پایان معاملات امروز، یك میلیارد و 150 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 2 تریلیون و 951 میلیارد ریال در 85 هزار و 76 نوبت خرید و فروش شد.
امروز نمادهای «همراه، خساپا، خودرو و پارسان با افت خود سبب كاهش و نمادهای «اخابر، فارس و جم» با تاثیر مثبت، مانع از ریزش بیشتر شاخص كل شدند.
همچنین امروز همانند دیروز، همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نزولی داشتند به طوری كه شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، 142 واحد، شاخص آزاد شناور 608 واحد، شاخص بازار اول 362 واحد، شاخص كل (هم وزن) 51 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 43 واحد و شاخص بازار دوم 247 واحد كاهش یافت.

** بازار در حال استراحت و انتظار است
به گفته كارشناسان بازار سرمایه، هم اكنون بازار در حالت تعادلی قرار دارد؛ اگرچه رقابت بین خریداران و فروشندگان جریان دارد اما بعید است بازار در كوتاه مدت رشد داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) مدیرعامل كارگزاری بانك خاورمیانه درباره وضعیت كنونی بازار بورس گفت: بازار سرمایه را در حال استراحت و انتظار است.
به گفته علیرضا قنبرعباسی، خبرها و شایعات پیرامون صنعت خودرو از جمله نوع افزایش سرمایه آنها یا قراردادهای خارجی هنوز به طور كامل محقق نشده و این سبب شده است بخش زیادی از بازار كه عامل محرك آن بودند، در ركود قرار گیرد.
وی، برجام، تك نرخی شدن ارز و سود بانكی را از دیگر عوامل مهم اثرگذار بر بازار در روزهای آتی دانست و گفت: هر كدام از این عوامل بر كلیت بازار به ویژه بر صنایعی همچون پتروشیمی كه بیش از 40 درصد بازار را تشكیل می دهند، تاثیر خواهد گذاشت.
این كارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نگاه دیگر بازار به گزارش ها و پیش بینی هایی است كه از شركت ها می آید؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید این پیش بینی ها و بودجه بندی ها به چه صورت است.
مدیرعامل كارگزاری بانك خاورمیانه در پاسخ به این پرسش كه چرا بانكی ها باوجود رفع محدودیت های بین المللی هنوز به رشد مورد انتظار خود نرسیده اند، گفت: سوئیفت تا حد زیادی حل شده است و بانك ها توانسته اند در این قضیه ورود كنند و سرمایه گذاری خارجی نیز با نقل و انتقال پول آغاز شده است اما همچنان باید وقت بیشتری داده شود تا این تاثیرات به شكل واقعی روی صورت های مالی بنشیند و نمود یابد.
قنبرعباسی خاطرنشان كرد: در كوتاه مدت با توجه به مشكلاتی كه تحریم ها و برخی مدیریت ها داشته، امكان رفع یكباره مشكلات وجود ندارد.
این كارشناس بازار سرمایه همچنین بدهی دولت به سیستم بانكی را از دیگر مشكلات این صنعت دانست و گفت: برجام و سوئیفت نمی تواند به تنهایی كارگشا باشد و در كوتاه مدت تاثیر خود را نمی گذارد لذا به این موضوع باید با دید بلندمدت تری نگاه كنیم و ببینیم در صورت های مالی آنها چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل كارگزاری بانك خاورمیانه گفت: با این حال فكر می كنم بتوانیم تا حدودی روی صنعت بانكی به عنوان صنعتی پیشتاز در روزهای آتی تمركز كنیم.
وی، صنعت برق را از دیگر صنایع پیشرو در آینده معرفی كرد و گفت: با توجه به اینكه دولت در حال تسویه بدهی های خود با پیمانكاران از طریق اوراق خزانه است، این صنعت روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: