کد خبر: ۳۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران با قدرداني از واكنش سريع قوه قضائيه نسبت به مكاتبه اين كميسيون براي توقف فعاليت معادن شن و ماسه منطقه 18 گفت: شوراي تامين استان تهران درباره فعاليت معادن تصميم گيري خواهد كرد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شوراي شهر تهران، رحمت اله حافظي با اشاره به ديدار از معادن شن و ماسه منطقه 18 شهرداري تهران افزود: مكاتبه كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري با معاون قضايي دادگستري تهران انجام شد.
وي با بيان اينكه در اين ديدار فرماندار تهران، نماينده دادستان تهران، معاون قضايي دادگستري تهران و نمايندگاني از شركت آب و فاضلاب، سازمان محيط زيست و صنعت و معدن و تجارت و تعدادي از اعضاي شورايار منطقه 18 حضور داشتند، گفت: خروجي اين بازديد تهيه گزارشي از روند فعاليت معادن خواهد بود.
حافظي افزود: اين گزارش در اختيار دادستان و رئيس كل دادگستري تهران قرار خواهد گرفت و تصميم گيري در اين مورد بر اساس ارائه گزارش به شوراي تامين استان خواهد بود.
رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با بيان اينكه عمق گودال هاي اين معادن 400 هكتاري به جاي 35 متر به 138 متر رسيده گفت: شكاف هايي در ديوارهاي اين گودال ها ايجاد شده و از آنجا كه فاصله اين گودال ها در برخي از نقاط كمتر از چهار متر با رودخانه كن است از اين رو تهديدي جدي براي منطقه بالادستي است.
وي افزود: در صورت طغيان رودخانه كن و از بين رفتن ديوار حائل بين رودخانه و گودال، دامنه تخريب علاوه بر واحدهاي مسكوني اطراف تا فرودگاه مهرآباد گسترش خواهد يافت.
معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران امروز به يكي از معضلات زيست محيطي پايتخت تبديل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار