کد خبر: ۳۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
یك مقام وزارت دارایی هند گفت: دولت برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران، مجوز خرید ملك از سوی شركت ملی نفت ایران در بمبئی را صادر كرده است.
به گفته این مقام وزارت دارایی هند، با تمایل پالایشگاههای هند به افزایش خرید نفت از ایران، گشایش این دفتر می تواند گام مهمی برای افزایش خرید نفت خام از این كشور باشد.
روزنامه انگلیسی زبان اكونومیك تایمز نیز روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اشتیاق قدرت های بزرگ منطقه ای از قبیل چین و كره برای افزایش روابط تجاری با ایران نوشت: هند برای عقب نماندن از رقبای خود در صدد افزایش مبادلات تجاری با ایران است.
درادامه این مطلب با اشاره به سفر «نارندرا مودی » نخست وزیر هند در اواخر ماه جاری میلادی آمده است «مودی» با هدف تقویت هرچه بیشتر روابط دو كشور به ایران سفر می كند.
دربخش دیگری ازاین مطلب اضافه شده است هند در حال بررسی درخواست مجوز برای گشایش شعبه بانك های پاسارگاد ،پارسیان و سامان در این كشور است.
وی افزود: نهادهای ذیربط از جمله بانك مركزی هند در حال بررسی این درخواست هستند.
وزارت دارایی در سال 2012 از صدور مجوزی برای گشایش شعبه در هند خودداری كرده بود.
وزارت كشور نیز در آن سال از تایید امنیتی درخواست های بانك پارسیان و دو بانك دیگر بخاطر نگرانی های امنیتی خوداری كرده بود.
به گفته كارشناسان ،ایجاد شعبات بانك های ایرانی در هند در كسب دوباره موقعیت بازرگانی این كشور كه در اثر تحریم ها با مشكل مواجه شده ،ضروری است.
به رغم گذشت چند ماه از لغو تحریم های ایران،تاكنون هند بدهی نفتی حدود 6.5 میلیارد دلاری خود را به دلیل باز نشدن كانال های نقل و انتقال پول پرداخت نكرده است .
با لغو تحریم ها ،ایران به یك قرارداد سه ساله كه براساس آن 45 درصد از بهای نفت را به روپیه و بقیه را به یورو در بانك های هند واریز می كرد پایان داد.
به گفته یك مقام هندی، شركت ملی نفت ایران در حساب روپیه ای خود حدود 120 میلیارد روپیه در بانك یوكو ذخیره دارد.
وی افزود:ایران می خواهد از این سپرده در تسویه حساب مربوط به واردات كالا و خدمات از هند استفاده كند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار