کد خبر: ۳۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
یك مقام ارشد صنعت پتروشیمی ایران از گشایش دفاتر شركت ها و نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی ایران در اروپا در آینده ای نزدیك خبر داد.
در گذشته حدود 30 درصد محصولات پتروشیمی ایران به اروپا صادر می شد، اما با تشدید تحریم ها به تدریج بازار قاره سبز از فهرست مشتریان ایران خارج شد.
با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام)، شرایط برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا آماده شد و در بهمن ماه 1394 نخستین كشتی حامل محصولات پتروشیمی ایران در بنادر اروپا، پهلو گرفت.
برای بازپس گیری سهم ایران در بازار اروپا، رایزنی های گسترده ای در كشورهای اروپایی انجام شده است و تلاش می شود با برقراری كامل مبادلات مالی و بیمه ای، شرایط برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به این قاره فراهم شود.
افزون بر این، قرار است شركت ها و نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی پس از چند سال، دوباره در كشورهای اروپایی راه اندازی شود.
بر این اساس وزارت نفت به نقل از مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از بازگشایی دفاتر شركتها و نمایندگی های فروش محصولات هلدینگ خلیج فارس در قاره اروپا در آینده‌ای نزدیك خبر داده است.
به گفته عادل نژاد سلیم ، صنعت پتروشیمی ایران برای كسب این بازار سنتی قصد دارد. در همه نمایشگاه های بین المللی حضور یابد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه كرد: با مذاكراتی كه با سایر هلدینگ های موجود در صنعت پتروشیمی داشته‌ایم، در تلاشیم همه شركت ها و هلدینگ ها به صورت یكجا و منسجم درنمایشگاه های بین المللی حضور یابند.
وی به تعریف چند پروژه جدید در صنعت پتروشیمی اشاره كرد و افزود: این پروژه‌ها برای تكمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی كلید خورده است.
این مقام صنعت پتروشیمی اضافه كرد: در سالهای اخیر به دلیل تحریم نتوانسته‌ایم به سمت خرید دانش فنی موجود در صنایع تكمیلی برویم.
وی با بیان اینكه برخی كشورهای همسایه همچون عربستان و تركیه با تغییر تعرفه‌های واردات محصولات پتروشیمی ایران به كشور خود جنگ اقتصادی را علیه ما به راه‌انداخته‌اند، گفت: در دوران هشت ساله تحریم، صنعت پتروشیمی بازارهای اروپایی خود را از دست داد، از این رو باید با كنار زدن رقبای خود بار دیگر به این بازارها دست یابیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار