کد خبر: ۳۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مهلت چهار ماهه به شرکت‌های هواپیمایی برای خروج هواپیماهای زمینگیر غیرعملیاتی از فرودگاهها خبر داد و گفت: به ازای هر روز تاخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاه ها جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی افزود: تمام علامت‌های ثبت (رجیسترهای) هواپیماهای زمینگیر و غیرعملیاتی با هماهنگی‌ شرکت‌های هواپیمایی استخراج و به صورت رسمی تقدیم سازمان هواپیمایی کشوری شده است.
وی یادآورشد: سازمان هواپیمایی کشوری با دریافت رجیستر هواپیماهای زمین‌گیر و غیر عملیاتی در فرودگاه ها٬ این هواپیماها را به عنوان ناوگان از رده خارج٬ مستهلک و غیرقابل بازگشت به حوزه عملیاتی تعریف می‌کند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در همین راستا یکشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و در این جلسه مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی در حداکثر 4 ماه آینده نسبت به خروج هواپیماهای زمینگیر و غیر قابل بازگشت اقدام کنند.
مه‌آبادی با بیان اینکه به ازای هر روز تاخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاه ها جریمه‌های سنگین برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: با جمع‌آوری این هواپیماها، در فرودگاه مهرآباد 10 تا 12 محل پارک هواپیما ایجاد می‌شود که می‌تواند فضای پارک هواپیما در این فرودگاه را تا حدودی افزایش دهد.
با توجه به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، تا پنج سال آینده این فرودگاه در مجموع به 75 محل پارک هواپیما نیاز دارد. لذا شرکت فرودگاه های کشور درصدد است تمام هواپیماهای زمینگیر را از فرودگاه های کشور جمع آوری کند و هم اکنون از 260 هواپیما در کشور حدود 100 فروند آن در اراضی فرودگاه های کشور زمینگر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار