کد خبر: ۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
پارلمان يونان به لايحۀ اصلاحات اقتصادي دولت يونان راي مثبت داد. افزايش ماليات غيرمستقيم و تسريع خصوصي سازي از جمله اصلاحاتي است که در اين لايحه گنجانده شده است.تصويب اين اصلاحات از جمله شروط کشورهاي وام دهنده براي پرداخت مرحلۀ بعدي از بستۀ کمک‌هاي مالي به يونان بود.
افزايش ماليات بر ارزش افزوده، ماليات اقامت بر هتلدارها، آزادسازي فروش وام‌هاي بانکي و تشکيل يک صندوق مستقل درآمد عمومي‌به منظور مبارزه با اختلاس و فرار مالياتي از ديگر برنامه‌ها و اصلاحاتي است که با تصويب اين لايحه عملي خواهد شد.

الکسيس سيپراس، نخست وزير اين کشور اين راي پارلمان را پيامي‌به رهبران اروپايي دانست و گفت: «پيامي‌که‌امشب رهبران اروپا دريافت کردند اين است که يونان به انجام تعهدات خود پايبند است و مسئوليت‌هاي خود را انجام مي‌دهد. از فردا طرف‌هاي مقابل هم بايد به تعهدات و مسئوليت‌هايي که دارند عمل کنند.»

پارلمان يونان روز نهم ماه مه دو بند ديگر اين لايحه را در ارتباط با اصلاحات قانون بازنشستگي و ماليات بر درآمد تصويب کرده بودند.اگر چه اين لايحه با راي اکثريت نمايندگان حزب سيريزا در پارلمان يعني ۱۵۳ راي مثبت همراه بود اما ۱۴۶ نمايندۀ احزاب ديگر از جمله حزب مخالف دموکراسي نوين از راي دادن به اين لايحه اجتناب کرده‌اند. يکي از نمايندگان حزب سيريزا نيز بعد از راي مخالف به اين لايحه از سمت نمايندگي در پارلمان استعفا داده است.همزمان با اين راي گيري بيش از ۱۰۰۰ نفر در مقابل پارلمان يونان دست به تجمع زده و موجب مختل شدن حرکت وسائط نقليۀ عمومي‌شده بودند. طي روزهای گذشته بيش از ده هزار نفر در شهر آتن در اعتراض به اين لايحه تظاهرات کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار