کد خبر: ۳۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
محجوب در کنگره سالانه خانه کارگر:
کنگره سالانه تشکیلات خانه کارگر با حضور منتخبین اعضای خانه‌های کارگر سراسر کشور در محل تشکیلات خانه کارگر خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد.

علیرضا محجوب در این نشست  کهروز گذشته (پنجشنبه ششم خردادماه سال 95) برگزار شد, با بیان اینکه دولت یازدهم از نظر جامعه کارگری دولتی موفق است گفت: دولت روحانی از دیدگاه سیاسی و اقتصادی نسبت به سال اول بهتر و درخشنده تر عمل کرده است و این موفقیت  بر اساس شاخص های کلان جامعه و آینده کشور، قابل ارزیابی است.

وی افزود: ثبات ارزش پولی کشور با وجود کاهش درآمدهای ارزی هنر بزرگی است، که هر کسی نمی‌تواند این هنر را به نمایش بگذارد و اکنون شاهد هستیم دولت با تمامی فشارهای اقتصادی ثبات پولی موجود را حفظ کرده  اما افراد مدعی دانستن الفبای اقتصاد چه در مقام مسئول و چه در مقام منتقد باید آگاه  باشند  که توزیع پول و نقدینگی، خواه ناخواه  افزایش قیمت ها و تورم را بدنبال دارد.
محجوب در ادامه با بیان اینکه مسیر کنونی دولت  در اقتصاد راهی درست است، گفت : تورم کنونی کشور رقم قابل دفاعی است. هم اکنون نرخ تورم در کشور تک رقمی است اما این بدین معنی نیست که هیچ گونه فشار معیشتی بر اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیران وارد نیست بلکه گاهی فشار رکود تورمی به مراتب از فشار در شرایط رکود  بیشتر است.
 دبیر کل خانه کارگر در ادامه اضافه داشت : با توجه به کاهش نرخ تورم جهانی، اقتصاد در اغلب کشوهای دنیا با رکود مواجه است و هم اکنون 20 کشور دنیا دارای  تورم دو رقمی ، 5 کشور دارای  تورم 25 درصدی و 3 کشور دارای تورم 35 درصدی هستند و در این میان ایران بعنوان تنها کشور  دارای تورم بالای 40 درصد در سه سال گذشته ، در مقام دارنده ابرتورم قرار گرفته است.
 محجوب با بیان اینکه در 4 سال گذشته ایران بزرگترین اقتصاد تورمی جهان را بخود دیده است، گفت: دولت یازدهم ظرف سه سال گذشته توانسته است 39 درصد تورم موجود را کاهش داده و هم اکنون نیز سعی در حفظ آن دارد.
وی اضافه داشت: آرمان دولت یازدهم رسیدن به تورم یک درصدی و ثبات اقتصادی است و در شرایط فعلی نیز  برای غلبه بر رکود و رسیدن به این هدف باید راه سختی را طی کند.
وی در ادامه با بیان اینکه مفهوم واقعی طرح هدفمندی یارانه ها برداشتن پول از جیب اغنیا به نفع فقراء  است، گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه با افزایش قیمت ها تاثیری در شرایط  معیشتی فقرا ندارد و ضریب جینی توزیع ثروت نشان دهنده این است که 96 درصد از افراد جامعه کسانی هستند که در توزیع ضریب جینی نقش بسیار کوچکی دارند و در صورتی که ضریب جینی و شاخص تقاضا اساس تقسیم بندیها باشد، تورم زیان بارترین نقش را در زندگی فقراء دارد.
محجوب بیان داشت : جامعه کارگری کشور نگران زندگی و آینده دهک‌های کم درآمد هستند اما چشم ها را بر روی واقیعیت نمی بندد  و با چشمی باز بسوی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا می رود و از تبلیغات نادرست در فضای فعلی کشور پیشگیری خواهد کرد.
در ادامه کنگره سالانه خانه کارگر «حسن رسولی» دبیر خانه کارگر استان خراسان رضوی  با اشاره به اینکه   مشهد میزبان برگزاری نشست سالانه خانه کارگر  است ، گفت: نشست سالانه خانه کارگر هر ساله با منتخبین دو میلیون و 300 هزار کارگر در یکی از استانها برگزار می شود و به بررسی مشکلات جامعه کارگری ، تولید ، صنعت. اقتصاد کشور می پردازد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بین 70 تا 80 شعبه خانه کارگر در شهرستانها و استانهای سراسر کشور بر اساس دموکراسی و انتخابات تشکیل و فعال هستند، افزود: 200 نماینده منتخب جامعه کارگری کشور هر ساله در کنگره سالانه شرکت و به بررسی مسایل و مشکلات جامعه کارگری به‌ویژه در حوزه صنعت و بررسی راهکارها می پردازند.
دبیر خانه کارگر  استان خراسان با تاکید بر اینکه میانگین تورم در استان یک درصد از سطح کشور بالاتر است، گفت : مهمترین دلیل افزایش تورم در کشور بویژه خراسان رضوی  افزایش آمار بیکاری  در سطح استان است . رسولی اضافه داشت : بالا بودن بهره بانکی نیز یکی دیگر از دلایل افزایش تورم در استان است و این امر موجب  بالا رفتن قیمت تمام شده کالاها و کاهش صادرات شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ارتباط مستقیم بهره بانکی 30 درصدی با تولیدات نهایی کارخانجات ، هم اکنون از یکسو تولیدات داخلی از   صحنه  رقابت در بازارهای جهانی  کنار گذاشته شده و حجم صادرات کاهش  یافته است و از سوی دیگر واردات کالاهای خارجی با  قیمت تمام شده پایین به داخل کشور و از جمله استان خراسان رضوی   روند صعودی داشته است.
وی اضافه داشت، ما معتقدیم کالاهایی که ورود آنها  با صرفه اقتصادی است باید وارد شوند و این در حالی است که کالاهای وارد می شوند که در داخل توانایی تولید آنها  با قیمت مناسب وجود دارد و این مساله  به اوج گرفتن روند صعودی بیکاری و افزایش تورم، خواهد انجامید.
برچسب ها: کارگران ، حقوق ، اشتغال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار