کد خبر: ۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای یک سفر دو روزه و تقویت همکاریهای اقتصادی تجاری وارد آتن، پایتخت یونان شد.
رئیس جمهوری روسیه در جریان این سفر با پروکوپیس پاولوپولوس، رییس جمهوری یونان و آلکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور دیدار کرد. توسعه و گسترش روابط تجاری بازرگانی موضوع اصلی گفتگوها بین مقامات دو کشور خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه اعتقاد دارد دو کشور باید در بخشهایی چون حمل و نقل و انرژی روابط خود را تقویت کنند. حتی روسیه پیشنهاد مدرنیزه کردن شبکه های حمل و نقل یونان را مطرح کرده است. پیش از این در ماه فوریه گذشته دو کشور برای انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق یونان تفاهم نامه ای امضا کرده بودند.حجم مبادلات تجاری بازرگانی بین دو کشور طی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است.

یونان همواره مخالف اعمال تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی علیه روسیه بوده است. مسکو شریک تجاری مهمی در بخش کشاورزی برای آتن به شمار می رود و صنعت گردشگری یونان نیز درآمد بالایی از گردشگران روس دارد. اجرای تحریمها موجب شده سال گذشته ۵۹ درصد از تعداد گردشگران روس به یونان کاسته شود. آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان از تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به خاطر مسایل اوکراین انتقاد کرده است.وی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهوری روسیه گفته است تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین، سازنده نیستند.نخست‌وزیر یونان خواهان گفت‌و‌گو با روسیه شده است.

قرار است اتحادیه اروپا، تحریم‌های وضع شده علیه روسیه را تا چند هفته دیگر دو باره تمدید کند.آقای پوتین گفته است در باره کریمه، با هیچ‌کس، صحبتی" انجام نخواهد شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار