کد خبر: ۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
امروز شنبه هشتم خرداد ماه ۹۵ تعداد ۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد از کل سهام شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد "حپارسا" عرضه و کشف قیمت شد.
، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان "حپارسا" سومین عرضه اولیه فرابورس ایران از آغاز سال جاری تا کنون بوده که در فرآیند کشف قیمت این سهم ابتدا سه میلیون سهم از مجموع سهام قابل عرضه روی تابلوی معاملات این بازار رفت و به قیمت 1270 تومان به ازای هر سهم کشف قیمت شد.
 بر همین اساس از مجموع یکصد میلیون سهم شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان امروز سهامدار عمده این شرکت تعداد 5 میلیون سهم را برای نخستین بار عرضه و کشف قیمت کرد که از این تعداد سهام قابل عرضه به کل معامله گران بر خط تعداد دو میلیون سهم و برای هر معامله گر حداکثر یکصد سهم بود.
 ناصر بختیاری، مدیر عامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در آستانه این عرضه اولیه با ارسال نامه ای به اداره نظارت بر ناشران فرابورس؛درباره جزییات برخی قراردادهای خود آورده است که : قرارداد (این شرکت)با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از سال 1384 یعنی از زمان تاسیس شرکت منعقد و هر ساله به مدت یکسال تمدید می شود. با توجه به اینکه شرکت مذکور دولتی بوده ،تمدید قرارداد هر ساله در تیر ماه انجام می گیرد .قرارداد جدید نیز در تیر ماه امسال به مدت یکسال تمدید خواهد شد.
 تناژ حمل در قرار داد با شرکت ملی پخش به دلیل عدم وجود برنامه یکساله ، نامشخص می باشد و شرکت ملی پخش هر ماه برنامه حمل خود را به شرکت های حمل کننده ابلاغ می نماید. ولی بر اساس میانگین سال های 1393 و 1394 میزان حمل سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 ؛معادل 1100 میلیون تن کیلومتر پیش بینی می شود و در سنوات آتی نیز بر این اساس پیش بینی خواهد شد.
 این شرکت در خصوص سرفصل درآمد متفرقه به مبلغ 12 هزار میلیون ریال ، درآمد فوق مربوط به فروش 6 دستگاه آپارتمان اداری به متراژ 420 متر مربع درخیابان سهرودی جنوبی می باشد که اقدامات لازم در مورد فروش واحد های مذکور صورت گرفته است، ولی به علت رکود حاکم بر بازار مسکن تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده و پیگیری لازم در این باره صورت خواهد یافت.
 در مورد درآمد سرمایه گذاری که مربوط به سود سپرده های کوتاه مدت بانکی می باشد، درآمد فوق در شش ماهه دوم به علت پرداخت سود سهامداران از محل سپرده‌های مذکور کاهش خواهد یافت.
 مدیر عامل "حپارسا" آورده است که : عملکرد واقعی 8 ماهه تناژ حمل به میزان 793 میلیون تن کیلومتر معادل 72 درصد پیش بینی 12 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 95 می باشد که بر این اساس سود تقریبی حاصل معادل 70 درصد پیش بینی عملکرد سال مالی 1395 محقق شده است.
  شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با سرمایه 10 میلیارد تومانی در بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 95 بطور خالص مبلغ 244 و 5 ریال سود پس از کسر مالیت پیش بینی کرده که در عمکرد شش ماهه خود توانسته 50 درصد از این مبلغ را محقق کند.

برچسب ها: بورس ، عرضه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: