کد خبر: ۳۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
مدیر توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور در زمره صنایع کوچک قرار دارند.
سیاوش وحدت در جلسه افتتاحیه دفتر «فن بازار» منطقه ای استان البرز که ظهر یکشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یک دهه است که بحث استفاده از فناوری و استفاده از ابزارهایی برای توسعه صنایع به ویژه صنایع کوچک در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: ابزارهایی مانند فن بازار و شهرک های فناوری و مرکز خدمات فناوری کسب و کار در همین راستا ایجاد شده تا توسعه صنایع کوچک را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور از صنایع کوچک محسوب می شوند، افزود: به سبب چابکی این صنایع و مشهود بودن نوآوری و فناوری در آن ها و نیز با توجه به اینکه نمی توانند مباحث مربوط به خود را به تنهایی دنبال کنند، فناوری به صورت اشتراکی در آن ها انجام شده است.
مدیر توسعه فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تصریح کرد: حدود سه سال است که همکاری با پارک پردیس در همین راستا انجام می شود و مباحث مربوط به فرهنگ سازی، انتقال فناوری و تجاری سازی صورت گرفته است.
انتقال ۲۸ فناوری و تکنولوژی
وی با بیان اینکه البرز دوازدهمین استانی است که دفتر فن بازار را راه اندازی کرده است، گفت: در طول سال ۹۴ حدود ۲۸ انتقال فناوری و تجاری سازی با مبلغ بیش از ۷ میلیارد تومان صورت گرفت که برای ابتدای کار رقم مناسبی است.
وحدت با اشاره به همکاری با معاونت علمی و فناوری در راستای همکاری با شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: از تعداد دو  هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیانی که در کشور وجود دارد ۱۶۰ شرکت در شهرک های صنعتی مستقر هستند که البته ۳۰۰ مورد شناسایی شدند و ۱۶۰ مورد دارای پروانه بهره برداری هستند.
وی با بیان اینکه حمایت از این شرکت ها از طریق کارگزاران فن بازار انجام می شود، خاطرنشان کرد: امید است فن بازار البرز نیز بتواند در انتقال تکنولوژی و تبادل فناوری و همچنین پیوند به صنایع کوچک و بزرگ اقدامات لارم را انجام دهد تا با استفاده از طرفیت های موجود در البرز، شاهد ارتقا فناوری در این استان باشیم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: