کد خبر: ۳۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
با توجه به افت 21 درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی‌های پاک، اروپا در حال از دست دادن موقعیت خود به عنوان سردمدار انرژی پاک دنیا است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری سایر بخش‌های دنیا در این بخش به شدت تقویت شده است.
به گزارش بلومبرگ، بر اساس گزارش منتشر شده توسط REN21، در سال 2015، نزدیک به 238.9 میلیارد دلار در سراسر دنیا در بخش‌های انرژی خورشیدی،‌ بادی و دیگر انرژی‌های تجدید پذیر دیگر سرمایه‌گذاری شده است. میزان هزینه اروپا در این بخش اما با افتی 13.2 میلیارد دلاری نسبت به سال 2014 به 48.8 میلیارد دلار رسیده است.

به جز چین، که بزرگترین سرمایه‌گذار در بخش انرژی‌های پاک جهان است، در سال 2015، سرمایه‌گذاری آسیا در این بخش برای نخستین بار از اروپا بیشتر بوده است.انتظار می‌رود با توجه به رشد تقاضای برق و کاهش یارانه‌ها در اروپا، سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر از کشورهای توسعه یافته به اقتصادهای نوظهور انتقال یابد. کل سرمایه‌گذاری آلمان در این بخش 46 درصد سقوط داشته که ناشی از تغییر در سیاست‌های زیست‌محیطی این کشور بوده است.در بخش انرژی‌های پاک، انرژی خورشید با جذب سرمایه 150میلیارد دلاری بیشترین طرفدار را داشته است که بیشتر از تمام تکنولوژی‌های ترکیبی نظیر نیروگاه‌های آبی بوده است.

در میان هفت تکنولوژی دسته‌بندی شده، در سال 2015، تنها سرمایه‌گذاری در بخش‌های خورشیدی و بادی افزایش یافته است. سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های بادی با رشدی 4 درصدی به 109.6 میلیارد دلار رسیده در حالی که انرژی خورشیدی با رشدی 12 درصدی مواجه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار