کد خبر: ۳۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
شهروندان سوئیسی با اکثریت آرا به پیشنهاد پرداخت مستمری ماهیانه ثابت به همه مردم این کشور مخالفت کردند.
شهروندان سوئیسی با اکثریت آرا به پیشنهاد پرداخت مستمری ماهیانه ثابت به همه مردم این کشور مخالفت کردند.  78 درصد مردم سوئیس با پیشنهاد پرداخت مستمری به شهروندان این کشور و خارجیانی که حداقل 5 سال شهروند سوئیس بوده‌اند رای مخالف دادند.
 
حامیان این پیشنهاد معتقد بودند پرداخت چنین مستمری‌ای به مبارزه با فقر و نابرابری در دنیایی که یافتن مشاغل خوب با درآمدهای ثابت در حال دشوارتر شدن است، کمک می کند.
 
با توجه به نظرسنجی‌های قبلی که نشان از مخالفت بیش از 70 درصدی مردم سوئیس با این طرح داشت، نتیجه به دست آمده از این رفراندوم چندان افکار عمومی را متعجب نساخته است. دولت سوئیس و تقریبا تمام احزاب سیاسی این کشور از رای دهندگان خواسته بودند تا به این پیشنهاد رای منفی دهند.

اما موافقان با رد این استدلال می گویند، مردم به صورت طبیعی می خواهند مولد باشند و اختصاص یک درآمد پایه به راحتی انعطاف پذیری بیشتری به آنها خواهد داد تا فعالیت‌هایی را انتخاب کنند که بیشترین ارزش را دارد.

طرح یارانه یا مستمری ماهانه پیشنهاد برای  همه شهروندان بزرگسال سوئیس، فارغ از این که شاغل باشند یا نباشند، پرداخت ماهانه ۲۵۰۰ فرانک سوئیس (۲۵۵۵ دلار آمریکا) بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار