علی عابدزاده افزود: بخش تصدیگری و عملیات فیزیکی کار را شرکت فرودگاهها و کنترل و نظارت کار بر اساس استانداردها را سازمان هواپیمایی کشوری بر عهده دارند.وی گفت: بحث وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاههای کشور امری ضروری است و ایکائو و تمامی سازمانهای نظارتی بینالمللی آن را امری اجتناب ناپذیرمی دانند.وی با بیان این که پیش از این در ایران وارسی پروازها با دو فروند هواپیمای فالکن انجام میشد که مربوط به سال 1975 میلادی بودند و تقریبا کارآیی لازم را از دست داده و زمینگیر شده بودند، اظهارکرد: خوشبختانه در یک سال گذشته تلاشهای چشمگیری توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت و یک فروند هواپیمای مناسب به همراه دستگاههایی با آخرین تکنولوژیها برای وارسی و کالیبره کردن تجهیزات فرودگاههای کشور خریداری شد. لازم به ذکر است هواپیمای فلایت چک وظیفه بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه های کمک ناوبری را در فرودگاه های کشور بر عهده دارد و شرکت فرودگاه های کشور با خرید یک فروند هواپیمای فلایت چک اروپایی با برند کینگ ایر350 آی(King Air 350I) کنترل سیستم های ناوبری هوایی فرودگاه ها را از روز 13 خرداد ماه آغاز کرد.
منبع:ایرنا