کد خبر: ۳۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
پيش بيني‌ها حاکي از آن است که مناظرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا بين هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ تمام رکوردهاي مناظرات انتخاباتي را خواهد شکست. انتظار مي‌رود ميليونها نفر مناظره مشهورترين زن جهان با يک توهين کننده‌ آماده به فحاشي را تماشا خواهند کرد. در رم باستان ، گلادياتورها ، بربرها را براي سرگرمي‌مردم به قتل مي‌رساندند. حال در اين مناظره بربرها فرصت امپراتور شدن را دارند. دونالد ترامپ چه در انتخابات پيروز شود و چه شکست بخورد، دموکراسي آمريکا هرگز به شکل گذشته باز نخواهد گشت.

مناظرات به ترامپ بهترين فرصت پيروزي انتخاباتي را مي‌دهد دراين ميان کمپين کلينتون، بسيار جلوتر از رقيبش است. ماشين جذب کمک‌هاي مالي کلينتون تاکنون نزديک به 300 ميليون دلار را دريافت کرده است که تقريبا 5 برابر کمپين ترامپ است. تيم تبليغاتي کلينتون در خيابانهاي ايالت‌هاي مهم آمريکا حضور دارند. اما ترامپ هنوز رويکرد ريشه داري که ارزش داشته باشد را ارائه نداده است. دفتر مرکزي کمپين کلينتون در بروکلين به‌انداز يک شرکت چندمليتي کوچک است که صدها کارمند تمام وقت دارد. تيم عملياتي ترامپ در منهتن شامل دايره کوچکي از وفادارانش با تجربه‌اندک انتخاباتي است. سلاح اصلي ترامپ تويتتر و قابليت سياه کردن رويکرد و بهره برداري از ضعف رقيب را دارد. برخي ترامپ را به يک بچه مدرسه اي تشبيه کردند که با زورگويي و توهين راه خود را باز مي‌کند. اين از خودراضي بودن خطرناک است.آنچه از کمپين انتخابات ميان حزبي سال 2016 مشخص شده آن است که منطق، حقايق و ثبات براي راي دهندگان کمتر از آنچه انتظار مي‌رفت ارزش دارد.

 کمپين ترامپ براساس همين امر شکل گرفته است.با ادب بودن از مد افتاده و توهين بيشتر جواب مي‌دهد.آيا اين امر ترامپ را به کاخ سفيد خواهد برد؟ از نظر قوانين استاندارد کمپين‌هاي رياست جمهوري آمريکا ، نامزدها به شخصه بايد از حمله به يکديگر دوري گزينند و اين امر را به وکلا و کارمندانشان مي‌سپارند. ترامپ اين منطق را کنار گذاشته و حداقل روزي يکبار با زباني که مخصوص به سياست مدرن آمريکا نيست ، کلينتون را مورد خطاب قرار مي‌دهد. در مقابل کلينتون ، ترامپ را فردي متقلب خوانده که کمپين تبليغاتي اش شامل حملات شخصي و دروغ است و همانطور که دانشگاه ترامپ از هزاران نفر مشتري ساده کلاه برداري کرد، ترامپ سعي ردارد تا زاي دهندگان آمريکايي را فريب دهد. ادعاهاي کلينتون با مدرک است ولي خانم کلينتون نميتواند از خط عبور کند او در قلمروي ترامپ درحال بازي است و مانند دعواهاي خياباني، ترامپ هميشه بدتر از قبل بازميگردد.

 هنوز پنج ماه تا راي گيري انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است . و اين سئوال مطرح است که آيا دموکراسي در اين درگيري زننده صدمه نخواهد ديد؟ ترامپ هنوز درباره سود بنياد جهاني کلينتون اشاره زيادي نکرده است که از دولت‌هاي خارجي ميليونها دلار گرفته و هيچ نتيجه اي در سياست آمريکا نداشته است. نزديکان کلينتون از او خواستند تا درصورت پيروزي در رقابت‌ها اين بنياد را تعطيل کند امري که خانم کلينتون به آن کم تمايل است هرچه اين امر به تاخير بيافتد ، ترامپ او را بيشتر فاسد مي‌خواند. دراين بين اف بي آي نيز درباره بررسي استفاده هيلاري کلينتون از سرور خصوصي اش براي مکالمات دولتي تصميم گيري مي‌کند. اين امر بار ديگر ضمينه ساز توهين‌هاي ترامپ خواهد بود.

کلينتون نامزدي با نقطه ضعف‌هاي جدي است. تمامي‌اقدامات متعارف براين امر تاکيد دارند که خانم کلينتون بايد پيروزي قابل توجهي داشته باشد ولي به نظر مي‌رسد اين امر ساده نباشد و پيروزي او به سرعت توخالي به نظر برسد امري که مي‌تواند کنترل کشور را مشکل کند و باعث تلخ شدن اختلافات و نفرت شخصي شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار