کد خبر: ۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور خبرداد:
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با اشاره به دوران پسابرجام و فضای ایجاد شده گفت: در این موقعیت ایجاد شده ما چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که خوشبختانه بعضی از این تفاهم‌نامه‌ها دارند شکل عملیاتی به خود می‌گیرند. یکی از آن‌ها تفاهم با شرکت ایتالیایی آناس است که درباره کریدور ده مطالعه می‌کند و به ما پیشنهاد نحوه و نوع سرمایه‌گذاری می‌دهد.
علی نورزاد  گفت: در دولت تدبیر و امید مجموعه‌ای از کارها صورت گرفته که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در برنامه‌های معمول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محسوب نمی‌شوند.وی با بیان اینکه یکی از کارهای خاصی که به نتیجه رسید، موضوع فاینانس قطار سریع‌السیر قم- مشهد است افزود: ارزش این فایناس 2/2 میلیارد دلار برای ۴۱۰ کیلومتر راه‌آهن است و برای اولین بار است که قطار سریع‌السیر در ایران راه‌اندازی می‌شود.نورزاد افزود: یک مورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت ۱۰۰ درصد برای اولین بار در آزادراه داریم که در حاشیه سفر دکتر روحانی به کرمان به نتیجه رسید و قرارداد مشارکت آزادراه کرمان- بندرعباس امضا شد و این آزاد را به طول ۳۷۰ کیلومتر کشیده می‌شود.نورزاد با اشاره به این که یکی از بحث‌های مهم در شرکت ساخت، معماری جاده‌ها است افزود: با توجه به تاكيد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه جاده‌های کشور باید معماری درست و قابل قبولی داشته باشد، ما شروع به کار کرده‌ایم و در حال انعقاد قراردادی با یک شرکت ایتالیایی هستیم و این فعالیت برای اولین بار در آزادراه تهران- شمال عملی می‌شود ودر آزادراه حرم تا حرم قطعه قم-گرمسار نیز در حال انجام دادن مجموعه‌ای فعالیت با دانشگاه شهید بهشتی هستیم.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه راه‌آهن پل آستارا- آستارا مورد دیگری است که به تازگی بازدیدی از آنجا داشتیم و پیمانکار نیز مستقر شده و عملیات آن به صورت جدی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.وی ادامه داد:  يكي از مهمترين كارهاي ما در دوره پساتحريم موضوع صدور خدمات فني و مهندسي است كه بعد از سفر ریاست جمهوری به ترکمنستان دو قرار داد در اين زمينه امضا شد که یکی از آن‌ها آزادراه ترکمن‌آباد- عشق‌آباد به طول ۶۰۰ کیلومتر است كه توسط پیمانکار ایرانی در حال اجراست و کارفرمایی آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با اشاره به دوران پسا برجام و فضای ایجاد شده آن گفت: در این موقعیت ایجاد شده ما چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که خوشبختانه بعضی از این تفاهم‌نامه ها دارند شکل عملیاتی به خود می گیرند که یکی از آن ها تفاهم با شرکت ایتالیایی آناس است که درباره کریدور ۱۰ مطالعه می‌کند و به ما پیشنهاد نحوه و نوع سرمایه‌گذاری می‌دهد که این کار شروع شده است.
منبع:ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: