جعفر نصیری افزود : با محاسبه میانگین افزابش هزینه مواد اولیه و حقوق و دستمزدی که در سال جاری صورت گرفته است چنانچه خودروسازان میزان ارقام کنونی افزایش قیمت را در وضعیت کنونی بازار اعمال نکند طبعا به نفعشان خواهد بود.
وی با اشاره به راهکاری جهت کنترل و مدیریت بر هزینه ها در شرکتهای خودروساز و قطعه سازی با هدف جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از افزایش قیمت ها تصریح کرد : امروز یکی از مشکلات عمده شرکتهای خودروساز ، پرسنل و نیروهای مازاد است که عملا در شرایط کنونی امکان تعدیل نیرو را برای این شرکتها فراهم نیست چنانچه این مساله خود به تنهایی هزینه های زیادی را به شرکتها تحمیل می کند.
وی تصریح کرد : عدم اختیار برخی مدیران شرکتها در عزل و نصب ها ، مشکلات جدی را به لحاظ بکارگیری پرسنل مورد نیاز و تعدیل نیرو در شرکتهای خودروسازی ایجاد کرده است این در حالی که بخش خصوصی با یک چهارم نیروهایی که هم اکنون فعالیت دارند قادر این یک مجموعه بزرگ صنعتی را اداره نماید.
وی در ادامه به دلیل اصلی شرایط کنونی بازار خودروسازان و قطعه سازان و افت تولید صورت گرفته در سال جاری پرداخت و اظهار داشت : البته مشکل فعلی بازار خودرو فراتر از کاهش تقاضا ، افت تولید و مسائل ناشی از افزایش قیمت هاست در شرایطی که شرکتهای چینی با عرضه مدل های متنوع و جدید به بازار در تلاش برای جذب بازار داخلی هستند این وضعیت شرایط را برای خودروسازان داخلی مشکل نموده است.
این فعال در صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : در شرایطی که خودروسازان داخلی برای هر گونه تغییر در ظاهر خودروها زمان زیادی را صرف می کنند خودروسازان چینی هر روز با عرضه محصولاتی با شکل و ظاهر و آپشن های جدید در حال تصاحب بازار داخل هستند.
نصیری افزود : امروز رمز موفقیت بسیاری از شرکتهای خودروساز و قطعه ساز خارجی ، سرمایه گذاری ، تلاش برای رقابتی نمودن هزینه ها ، افزایش بهره وری و سرمایه گذاری نسبت به بازارهای هدف است در حالی که در داخل کمتر به این موارد پرداخته می شود.
منبع: خبر خودرو