کد خبر: ۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
گزارش «تجارت» ازعواقب «برکسيت» گزارش می‌دهد
با نزديکتر شدن زمان همه پرسي خروج انگلستان از اتحاديه اروپا (برکسيت) نگراني درباره آينده اقتصادي و سياسي اروپا افزايش يافته است.
گروه بين الملل -  مجله آلماني اشپيگل اين نگراني را روي جلد خود با عنوان (لطفا نرو) چاپ کرد. اين مجله در مصاحبه با وزير اقتصاد و دارايي آلمان ولف گانگ شوبل درباره خطرات اقتصادي اين امر هشدار داده است. وزير دارايي آلمان اعلام کرده در صورت خروج بريتانيا درهاي بازارهاي اتحاديه اروپا به روي اين کشور بسته خواهد شد. شوبل تاکيد کرده که انگليس نمي‌توانند همانند سوئيس يا نروژ که عضو اتحاديه اروپا نيستند ، از بازار اتحاديه سود ببرد. طرفداران خروج از اتحاديه در مقابل معتقدند اين رفتار به دليل منافع اقتصادي خود آلمان است که بيشتر تعرفه‌هاي تجارت آزاد با انگليس را تنظيم مي‌کند. بريتانيا سومين بازار براي خودروهاي آلماني و مقصد 7 درصد از صادرات کل اين کشور است. خروج انگليس از اتحاديه به گفته وزير دارايي آلمان بر خود اتحاديه و ساختارش تاثير عميقي خواهد داشت.

55 درصد موافق خروج

تنها 12 روز تا برگزاري همه‌پرسي جدايي انگلستان از اتحاديه اروپا باقي مانده و براساس آخرين نظرسنجي‌ها کمپين طرفدارخروج پيش افتاده است.به گزارش اينديپندنت، نظرسنجي‌هاي انجام‌گرفته نشان مي‌دهد که 55 درصد از راي دهندگان انگليسي راي به خروج داده‌اند.بررسي نظر 2 هزار نفر توسط موسسه نظرسنجي «او آر بي» نشان داده است که کمپين خروج 10 درصد از کمپين ماندن پيش افتاده است .نتيجه کمپين خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا نسبت به نظرسنجي پيشين با 4 درصد افزايش اکنون 55 درصد شده است و کمپين موافقان ماندن در اتحاديه اروپا با 4 درصد کاهش به 45 درصد رسيده است.کمپين ماندن در ميان حاميان حزب کارگر رو به کاهش گذاشته است و باوجود هشدارها درباره خطرات اقتصادي جدايي از اتحاديه اروپا، کمپين خروج در واپسين روزهاي منتهي به همه‌پرسي رو به افزايش گذاشته است.نظرسنجي اخير نشان مي‌دهد، تمايل به خروج از اتحاديه اروپا در ميان قشر ميان‌سال و مسن انگلستان به‌مراتب بيشتر از قشر جوان اين کشور است.همه‌پرسي خروج انگلستان از اتحاديه اروپا روز 23 ژوئن (3 تير) برگزار مي‌شود.

ضرر سنگين بر صنعت گردشگري

صنعت گردشگري بريتانيا تامين کننده قسمت قابل توجهي از توليد ناخالص داخلي اين کشور است. حجم اشتغالزايي اين بخش به رقم ۳ ميليون فرصت شغلي مي‌رسد. به گزارش يورونيوز، تحقيقات نشان مي‌دهد ۶۳ درصد گردشگراني که به بريتانيا مي‌روند از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا هستند.احتمال آن مي‌رود خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا تاثيرات مخربي برروي بخش گردشگري اين کشور گذارد.برکسيت مساوي خواهد بود با افت ارزش پوند در برابر دلار آمريکا و يورو، اين روند به ضرر گردشگران بريتانيايي و به نفع توريستهايي خواهد بود که به اين کشور سفر مي‌کنند. تعداد گردشگران بريتانيا در سال ۲۰۱۵ به رقم کمي‌بيش از ۳۶ ميليون نفر رسيده است. توريستهايي که به اين کشور سفر مي‌کنند نظرات متفاوتي درباره برکسيت دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار