کد خبر: ۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

1ـ روزنامه تجارت در راستای فعالیت و رسالت حرفه ای خود به واقعيت‌هاي عيني توجه کرده و اخبار صحيح و دقيق و تفسيرهاي منطقي و منصفانه را در اختيار خوانندگان قرار می دهد.
2ـ خبرنگاران روزنامه تجارت می دانند که روزنامه نگاری يک خدمت اجتماعي است، نه يک فعاليت بازرگاني و روزنامه نگار همواره باید بر اساس وجدان و اخلاق عمل ‌کند.
3ـ روزنامه تجارت اخباري را منتشر مي‌کنید که منبع آنها مشخص باشد.
4ـ سرقت ادبي، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسي رويدادها در این روزنامه مطرود است.
5ـ خبرنگاران روزنامه تجارت از پذيرش هرگونه پاداش مادي براي پيش برد مقاصد خصوصي مغاير با مصالح عمومي، اجتناب مي‌کنند.
6ـ روزنامه تجارت از قبول هرگونه فشار و تهديد براي انتشار مطالب و يا تغيير محتويات آنها، خودداري کرده و از خط مشي عمومي‌رسانه و اصول شرافت حرفه اي خويش تبعيت مي‌کند.
7ـ روزنامه تجارت با احترام به استقلال و حاکميت ملي، نظم و امنيت عمومي‌و مصالح همگاني از اصول شرافت حرفه اي تبعيت مي نماید.
8ـ روزنامه تجارت به اصول ديني و معتقدات مذهبي، آداب و سنن قومي ‌و ملي، اخلاق حسنه و عفت عمومي‌احترام مي‌گذارد و از گرايش به تبعيض خصومت آميز در اين زمينه‌ها و همچنين تشويق و تحريک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهاي ديگر اجتناب خواهد کرد.
9ـ خبرنگاران روزنامه تجارت براي پاسداشت ارزش‌هاي الهي و انساني از جمله عدالت طلبي، آزاديخواهي، صلح و امنيت بشر، استقلال و پيشرفت فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ملتها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است.
10ـ کوشش در راه همزيستي مسالمت آميز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسايل و ادوات کشتار جمعي، جلوگيري از آلودگي محيط زيست و مبارزه عليه سلطه فرهنگي از رسالت‌هاي مهم ما در روزنامه تجارت است.
11ـ احترام به حيثيت شخصي و حريم خصوصي افراد، خودداري از توهين، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش رواني جامعه از وظايف خبرنگاران روزنامه تجارت محسوب مي‌شود.
12ـ روزنامه تجارت خود را متعهد می داند ضمن دفاع از آزادي خبر و تفسير و انتقاد، اسرار حرفه‌اي خود را حفظ کند و از افشاي اطلاعات و اخباري که به صورت محرمانه به دست مي‌آورد به جز مواردي که با حکم دادگاه مشخص مي‌شود، خودداري کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار