کد خبر: ۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت مشترک قطعه سازان با رنو سر آغاز فصل نوینی در صنعت خودرو است، گفت: متاسفانه ورود قطعات چینی باعث پایین آمدن برخی تولیدات داخلی و بیکاری در کشور شده است، اما اکنون با فعالیت مشترک با برندهای معتبر قطعه سازی همانند رنو کیفیت قطعات روز به روز افزایش می یابد.
فعالیت مشترک قطعه سازان ایرانی با رنو؛ گشایش فصل نوینی در صنعت خودرو
رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری سمینار یک روزه در پاریس توسط شرکت رنو و دعوت از قطعه سازان ایرانی گفت:فعالیت مشترک قطعه سازان با رنو سر آغاز فصل نوینی در صنعت خودرو است و سبب افزایش کیفیت و تنوع محصولات داخلی می شود.
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطعه سازان داخلی توانایی لازم برای تولید قطعات مورد نیاز  داخل را دارند، افزود: هم اکنون اغلب شرکت ها افزایش چشمگیری در تولید قطعات داشته اند و در این شرایط حتی می توان بسیاری از قطعات تولید داخل را صادر کرد.
قطعه سازان داخلی به لحاظ دانش فنی با قطعه سازان اروپایی برابری می کنند
سبحانی فر با تاکید بر اینکه درحال حاضر قطعه سازان داخلی به لحاظ دانش فنی با قطعه سازان اروپایی برابری می کنند، ادامه داد: در گذشته به دلیل وجود تحریم ها قادر به صادرات قطعات به کشورهای دیگر نبودیم، اما اکنون باید از شرایط پیش رو برای جذب مشتری و بازارهای هدف بیشترین بهره را برد.
وی درمورد تاثیر ورود قطعات چینی بر روند تولیدات قطعه سازان داخلی اظهار کرد: متاسفانه ورود قطعات چینی باعث پایین آمدن برخی تولیدات داخلی و بیکاری در کشور شده است، اما اکنون با فعالیت مشترک با برندهای معتبر قطعه سازی همانند رنو کیفیت قطعات روز به روز افزایش می یابد.
ورود قطعات بی‌کیفیت به کشور توجیهی ندارد
سبحانی فر افزود: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ورود قطعاتی که از کیفیت پایین برخوردار هستند به نفع صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور است.
وی ادامه داد:ورود قطعاتی که در کشور تولید نمی‌شوند یا تولید آن جوابگوی نیاز داخلی نیست یا قطعاتی که در کشور با کیفیت پایین تولید می‌شوند تا زمان رسیدن به کیفیت و رشد توجیه‌پذیر است، اما ورود قطعات بی‌کیفیت به کشور توجیهی ندارد که باید از ورود این قطعات جلوگیری کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت رنو به دنبال تصاحب سهم بیشتر از بازار ایران است، تصریح کرد:رنو برای گسترش فعالیت خود در ایران مصر بوده، لذا برای تامین قطعات خود در بلند مدت باید با مشارکت با قطعه سازان داخلس نسل جدیدی از قطعه سازان را تربیت کند.
منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر: