کد خبر: ۳۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
بانک های سی تی ، دویچه و جی پی مورگان با حمایت مالی میلیاردها دلار از شرکت های ذغال سنگ ، نفت و گازدرمقابل توافق اقلیمی پاریس قرار گرفتند.
به گزارش فایننشال تایمز،این بانک ها در میان بزرگترین حامیان بخش خصوصی  نیروگاههای برق فسیلی و شرکتهای نفت و گازی در آمریکای شمالی و اروپا هستند. دویچه بانک درمیان برترین حامیان مالی شرکتهای معدن بوده و بین سالهای 2013 تا 2015 نزدیک به 7 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کرده است.

سی تی گروپ 24 میلیارد دلار در بزرگترین نیروگاههای برق و جی پی مورگان بزرگترین حامی شرکت های نفتی بوده و تخمین زده شده 38 میلیارد دلار در پروژه های نفت در قطب و میادین دریایی سرمایه گذاری کرده است.

این بانکها و چندین بانک دیگر اقدام به حمایت مالی از سوخت های فسیلی کردند که کاملا مغایر با توافق اقلیمی در پاریس است که توسط 200 کشور به امضا رسید و با هدف کاهش میزان گازهای گلخانه ای و کاهش درجه زمین به زیر 2 درجه سانتیگراد بود. سوخت های فسیلی از جمله ذغال سنگ، نفت و گاز از عوامل مهم گازهای گلخانه ای هستند دویچه بانک و جی پی مورگان از قطع یا کاهش حمایت مستقیم مالی از نیروگاههای جدید ذغال سنگ در کشورهای توسعه یافته خبردادند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار