کد خبر: ۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
دکتر علی صحرایی ، معاون بازار بورس تهران در گفت و گوی تلفنی با برنامه ی "سؤال" رادیو گفت و گو اذعان کرد:بواسطه ی اجرای اصل ۴۴ ضریب نفوذ بازار سرمایه افزایش یافته است اما تا آن نقطه ی مطلوب هنوز فاصله داریم.
 
صحرایی در برنامه "سوال" با توضیح کامل راجع به ساز و کار بازار بورس ، آن را محل تأمین منابع مالی خواند و افزود:مهم ترین هدف بورس و بازار سرمایه کمک به تأمین مالی سرمایه گذاری خصوصی برای اجرای پروژه هاست که در اقتصاد ملی کشور بسیار مؤثر است.
  صحرایی ، بورس را مکانی شفاف و در دسترس همگان توصیف کرد و افزود:موضوع مهمی که بورس به آن توجه دارد تمرکز بر پروژه هایی است که چشم انداز سودآوری و بهره وری داشته باشد.
 وی در پاسخ به این سؤال که آیا ساز و کار تعریف شده از سوی شما در بورس کشورمان رعایت میشود؟گفت:بورس کشور هم با همین هدف ساز و کار تشکیل شده است و به عبارتی بازار سرمایه اساسا مبانی تئوری مشترکی دارد که همین است اما اگر در مقام مقایسه برآییم در حال حاضر نسبت به گذشته کارکرد خودش را بهتر پیدا کرده است.
 معاون بازار بورس تهران ضریب  نفوذ بازار سرمایه در کشور را  افزایش یافته خواند و خاطر نشان کرد: هنوز تا آن نقطه ی مطلوب فاصله داریم. وی با اشاره به ۲ پروژه ی بزرگ فاز ۱۴ پارس جنوبی و میدانهای نفتی آزادگان تصریح کرد: این پروژه ها در یک روز کاری هر ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع خود را از طریق بورس جمع آوری کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: