کد خبر: ۳۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
دکتر فرید موسوی در برنامه "گفت وگوی اقتصادی" با اشاره اینکه دولت سرمایه گذاری خارجی را اولویت قرار داده است، گفت: در همین راستا تامین مالی رشد اقتصادی را در برنامه ششم توسعه قرار داده است، البته بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی آماده نیست و این سوال مطرح می شود با توجه به این وضعیت، چگونه می توان چنین حجمی از سرمایه گذاری خارجی را در برنامه ششم محقق کنیم.
 
برنامه "گفت وگوی اقتصادی" با موضوع بورس چگونه می تواند به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید کمک کند و با حضور دکتر بهروز خدا رحمی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، دکتر محمد خزایی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و دکتر فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس روانه آنتن شد.
 
دکتر فرید موسوی با بیان اینکه کشور به سیاست های توسعه اقتصادی و رشد اشتغال نیاز دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت هایی که برای این امر نیاز داریم، منابع مالی است. در واقع تحقق رشد اقتصادی بالا نیازمند تامین مالی رشد است که متاسفانه بازار سرمایه هرگز عمق چندانی در اقتصاد کشور پیدا نکرده است و نمی توانند به تنهایی چنین باری را تحمل کنند.
 
وی با تصریح بر اینکه اقتصادمان بانک محور است، گفت: بورس شفافیت پایینی دارد، قوانین لازم برای حمایت از سهام داران خرد را نداریم و فعالیت سفته بازی و سوداگرانه را نیز در بازار شاهد هستیم و همچنین فرهنگ سرمایه گذاری در سهام اوراق بهادار گسترش پیدا نکرده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره اینکه دولت سرمایه گذاری خارجی را اولویت قرار داده است، گفت: در همین راستا تامین مالی رشد اقتصادی را در برنامه ششم توسعه قرار داده است و مبلغ قابل توجهی پیش بینی کرده است تا سرمایه گذار خارجی را جذب کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعاملات دولت در حوزه دیپلماسی، یکسری موارد را برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده است و افق های روشنی را در این حوزه می بینیم. البته بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی آماده نیست و این سوال مطرح می شود با توجه به این وضعیت، چگونه می توان چنین حجمی از سرمایه گذاری خارجی را در برنامه ششم محقق کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: