کد خبر: ۳۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
شرکت روسی گازپروم انتظار دارد که مصرف گاز در چین بیش از دو برابر شود و این کشور را به تدریج به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز روسیه تبدیل کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر مدودوف، معاون مدیر شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که انتظار می رود مصرف گاز در چین به بیش از دو برابر سطح کنونی برسد و با وجود کاهش رشد اقتصادی، تقاضای این سوخت در چین رشد کند.

گازپروم، گاز چین را از طریق خط لوله نیروی سیبری (Power of Siberia) که قرار است در شرق روسیه ساخته شود، تأمین خواهد کرد و پیش بینی می کند افزایش حجم تقاضای چین به تدریج این کشور را به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز روسیه تبدیل کند.

مدیران شرکت گازپروم  اعلام کردند که تصمیم دارند عرضه گاز به چین را از سال ٢٠١٩ میلادی آغاز کنند.

چین می خواهد استفاده از ذغالسنگ که دلیل اصلی آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای است را کاهش دهد و به جای آن مصرف گاز طبیعی را از ١٩٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون متر مکعب در سال ٢٠١٥ میلادی به ٣٦٠ میلیارد متر مکعب در سال ٢٠٢٠ میلادی برساند.

این کشور انتظار دارد که تولید داخلی گاز آن تا سال ٢٠٢٠ میلادی تنها به ١٩٠ میلیارد متر مکعب برسد، بدان معنی که آنها باید واردات را افزایش دهند یا منابع دیگری را جایگزین این سوخت کنند.

گازپروم قرارداد ٣٠ ساله ای با چین امضا کرده است که طبق آن سالانه ٣٨ میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله نیروی سیبری به چین عرضه خواهد کرد، اگرچه این حجم در آغاز، کمتر از آن خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار