کد خبر: ۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
گزارش «تجارت» از حضور اقتصاددانان برتر و رهبران جهان در همایش اقتصادي سن پترزبورگ
اقتصاددانان برتر و رهبران کشورهاي جهان در همايش اقتصادي سن پيترزبورگ جمع شدند تا درباره آينده اقتصاد جهاني بحث کنند.
گروه بين الملل- مقامات روس با اين شعار که سالهاي سخت رکود اقتصادي در روسيه به اتمام رسيده همايش را آغاز کردند و مدير صندوق سرمايه گذاريهاي مستقيم روسيه، اعلام کرد که تجارت بازگشت مثبتي به روسيه داشته و بر ارزش روبل نيز تاثير گذار بوده است.
 مقامات مسکو همچنين از افزايش تمايل سرمايه گذاران خارجي در بخشهاي درحال رشد اقتصاد روسيه ازجمله بخش خصوصي و پروژه‌هاي زيرساخت خبردادند.
اميد به رشد اقتصادي
ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه در جريان کار همايش اقتصادي سن پترزبورگ با اعضاي شوراي کارشناسي بين المللي بنياد سرمايه گذاري‌هاي مستقيم روسيه و سرمايه گذاران بين المللي ديدار کرد. رئيس جمهور در اين ملاقات از رفع افت و کسادي در اقتصاد روسيه سخن گفته و خاطرنشان ساخت چشم اندازهاي خوبي براي رشد آن وجود دارد. به عقيده پوتين، سرمايه گذاري در فناوري‌هاي پيشرفته بايد عامل مهمي‌در اين روند باشد. ولاديمير پوتين خاطرنشان ساخت اقتصاد روسيه دوره بغرنجي را طي کرده و در حال حاضر در مرحله رشد قرار دارد. به گزارش خبرگزاري "ريا نووستي" رئيس جمهور روسيه گفت:" ما عملا افت و کسادي را رفع کرده و براي رسيدن به مسير رشد شرايط بنيادي را به وجود آورده‌ايم. در تامين ثبات اقتصاد کلان توفيق حاصل شده و تورم بطور محسوس کاهش يافته است".به عقيده پوتين، اقتصاد روسيه نه فقط خود را بطور کامل با شرايط تازه تطبيق داده بلکه استفاده از برخي از نکات مثبت در چنين شرايطي را فرا گرفته است.

ادامه تحريم‌هاي اقتصادي اتحاديه اروپا بر روسيه

ژان کلود يونکر، رئيس کميسيون اروپا که براي شرکت در مجمع اقتصادي سن پترزبورگ به روسيه سفر کرده است، در حاشيه اين مجمع با ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري اين کشور ديدار کرد.حضور ژان کلود يونکر در مجمع اقتصادي سن پترزبورگ گمانه زني‌هايي را در مورد احتمال لغو تحريم‌هاي وضع شده عليه روسيه پديد آورده بود. با اين حال رئيس کميسيون اروپا اجراي توافقات صلح اوکراين از طرف روسيه را لازمه لغو تحريم‌هاي وضع شده بر ضد مسکو اعلام کرد.به اين ترتيب انتظار مي‌رود اتحاديه اروپا هفته آينده تحريم‌ها عليه روسيه را براي شش ماه ديگر تمديد کند.

ميانجيگري براي حل بحران سوريه

رئيس‌جمهور روسيه در حاشيه همايش اقتصادي سن پترزبورگ با دبيرکل سازمان ملل و فرستاده اين سازمان به سوريه ديدار و درباره مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و تبادل نظر کردند.
پوتين، بان کي‌مون و دي‌ميستورا در اين ديدار درباره بحران سوريه نيز بحث و گفتگو کردند.بان کي‌مون با سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز ديدار کرد. دو طرف در اين ديدار بر لزوم افزايش تلاش‌ها براي حل و فصل بحران‌هاي سوريه، ليبي و يمن تأکيد کردند. لاوروف آتش‌بس در سوريه را پايدار خواند و گفت که اوضاع ميداني شاهد پيشرفت چشمگيري بوده است.لاوروف همچنين غرب را به تلاش براي سوءاستفاده از جبهه النصره جهت سرنگوني نظام سوريه متهم کرد. کاخ کرملين در واکنش به درخواست ديپلماتهاي آمريکايي براي حمله به سوريه و تغيير حکومت اين کشور هشدار داد که چنين اقدامي‌کل منطقه را وارد هرج و مرج و بحران خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار