کد خبر: ۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: صادرات خودرو به کشورهای دیگر، به ایجاد زیرساخت هایی در بازارهای هدف نیاز دارد؛ ما باید در بازارهای بین المللی تبلیغات و خدمات پس از فروش داشته باشیم.
محمدرضا نجفی منش با تاکید بر این که باید مدل های جدید خودرو را صادر کنیم، افزود: درست است مدل هایی همچون تیبا و سمند بازار دارند، اما باید مدل های جدید به بازارهای خارجی صادر کنیم تا بازار آنها محصولات ما را بپذیرد.
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تبدیل ایران به یک کشور صادرکننده خودرو را امکانپذیر دانست و گفت: در دهه 1360 میلادی اگر فردی می گفت ژاپن قصد صادرات خودرو دارد همه او را مورد تمسخر قرار می دادند؛ در دهه 70 و 80 اگر فردی فکر می کرد کره جنوبی می خواهد خودرو صادر کند، هیچکس حرف او را باور نمی کرد. همچنین در دهه 90، اگر فردی می گفت چین می خواهد به جمع کشورهای صادرکننده خودرو بپیوندند، کسی او را باور نمی کرد.
نجفی منش افزود: امروز هم اگر ما بگوییم می خواهیم به حتی کشورهای اروپایی خودرو صادرکنیم، شاید هیچ کس آن را باور نکند، اما اگر اراده کنیم می توانیم.
رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در ارتباط با حضور خودروسازان مختلف در بازار خودروی ایران گفت: اگر این حضور با رعایت شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق بیافتد، خوب است. این وزارتخانه تاکید کرده است تولید خودروهای خارجی در ایران باید با حداقل 40 درصد ساخت داخل انجام شود، حداقل 30 درصد از محصولات تولیدی به بازارهای بین المللی صادر شود و همچنین سرمایه گذاری نیز باید به صورت مشترک صورت گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: هر شرکتی که با این شرایط جلو بیاید، ما به آن «خوش آمد» می گوییم اما اینکه ما بخواهیم خودروی آماده وارد کنیم یا به سمت سی.کی.دی (قطعات کاملا منفصل Complete Knocked Down ) برویم نه؛ چون این نوع همکاری ها برای ما ارزش افزوده و اشتغال ایجاد نمی کند.
به گزارش ایرنا، دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا سالیانه در مجموع 250 تا 300 هزار دستگاه خودروی کامل به بازارهای هدف صادر می کنند. مقداری صادرات به صورت سی کی دی نیز انجام می شود.
خودروسازان داخلی سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه انواع خودرو تولید می کنند، که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان در افق 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.
منبع: ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: