کد خبر: ۳۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد این شرکت قادر خواهد بود هزینه‌های خود را در نرخ کاهشی 17 میلیارد دلاری برای سه سال آینده ثابت نگاه دارد.
به گزارش بلومبرگ، باب دادلی، مدیر عامل شرکت بی‌پی اعلام کرد این شرکت پروژه‌های کافی را برای ادامه تولید سوخت در اختیار دارد. ما به دنبال تبدیل شدن به یک تولیدکننده کم‌هزینه هستیم. ما در مورد سرمایه بسیار منظم عمل می‌کنیم.

در حالی‌که سقوط قیمت نفت موجب شده تا شرکت‌های نفتی به منظور محافظت از تراز مالی خود، هزینه‌ها را کاهش داده و پروژه‌های جدید خود را به تاخیر بیندازند، بی‌پی همچنان سرمایه‌گذاری کافی را برای تضمین رشد آینده خود در اختیار دارد. موسسه مشاوره وود مک‌کنزی اعلام کرد، صنعت نفت در پایان این دهه هزینه‌های خود را بیش از یکهزار میلیارد دلار کاهش داده که بخشی از آن به دلیل کاهش هزینه‌های انجام کسب‌وکار بوده است. دادلی اعلام کرد هزینه‌ها به سرعت در حال کم شدن است.

بریتیش‌پترولیوم در سال جاری 17 میلیارد دلار را صرف‌ هزینه‌های سرمایه‌‌ای خود کرده که نسبت به 27 میلیارد دلار سال گذشته افتی 37 درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین آماده است تا در صورت ادامه داشتن قیمت‌های پایین نفت، هزینه‌های خود را به 15 میلیارد دلار کاهش دهد. دادلی افزود این کاهش هزینه‌ها به منظور تضمین سود سهامداران این شرکت بوده است.

یکی از اهداف مهم شرکت‌های بزرگ نفتی پرداخت سود هر سهم سهامداران خود است. بی‌پی در ماه آوریل اعلام کرد در صورت اینکه قیمت هر بشکه نفت در محدوده 50 تا 55 دلاری باشد، این شرکت قادر خواهد بود تا بین سود سهامداران و هزینه‌های سرمایه‌ای تعادل برقرار کند.

سرمایه‌گذاران در این رکود به دنبال نظمی در میزان هزینه هستند. شرکت شل، بزرگترین شرکت نفتی اروپا در ماه جاری اعلام کرد حتی اگر قیمت نفت بالا رود، محدودیت سقف هزینه‌های خود را تا سال 2020 به 30 میلیارد دلار خواهد رساند. اگر قیمت نفت در محدوده کنونی نزدیک بشکه‌ای 50 دلار باقی بماند، شل قادر خواهد بود تا هزینه‌های خود را به 25 میلیارد دلار نیز کاهش دهد.

هر بشکه نفت برنت، از پایین‌ترین قیمت 12 سال اخیر خود در ماه ژانویه رشدی 70 درصدی را تجربه کرده است؛ با وجود این، قیمت کمتر از نصف قیمت‌های ثبت شده در دو سال گذشته بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار