کد خبر: ۳۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی:
قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه تاریخچه این پرداخت‌های نجومی مربوط به دولت یازدهم نیست، گفت: در همه دولت‌ها این پرداخت‌ها وجود داشته است و هر دولتی تلاش کرده به نوعی با آن مقابله کند، با این تفاوت که در دولت‌های نهم و دهم مدیران دولتی از اینکه این دریافت‌ها و پرداخت‌‌ها هر چه نجومی‌‌تر باشد، ابایی نداشتند. از نظر آن‌ها این مسئله اشکالی نداشت تا جایی که حتی قبح اختلاس هم در دولت‌های نهم و دهم از بین رفته بود.
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، در دولت‌های نهم و دهم پدیده اختلاس به‌قدری رواج پیدا کرد که قبح آن از بین رفت. اختلاس‌های هزاران میلیاردی انجام گرفت و پیگیری هم نشد. الان آن‌ها که مرتکب اختلاس شدند یا فرار کردند یا هنوز در زندان هستند و اموال بیت‌المال را مسترد نکردند یا برخی افراد با جریمه اندک تبرئه شدند، در حالیکه با این اختلاس‌ها حیثیت نظام خدشه‌دار شد و بیت‌المال مورد تعرض قرار گرفت اما اختلاس‌کنندگان بدون برخورد جدی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تبعیض‌های ناعادلانه و موارد احجاف، دریافت‌های نجومی است گفت: بالاخره روزی باید با این پدیده شوم برخورد می‌شد.وی گفت: در دوره سوم مجلس که دولت نظام پرداخت را ارائه کرد، به این امید در مجلس تصویب شد که با اینگونه تبعیض‌ها مقابله شود. بعد از تصویب نظام هماهنگ پرداخت روشی که برخی از مدیران به کار بردند تاسیس شرکت‌های دولتی حاشیه‌ای بود. مدیران این شرکت‌ها دریافت‌های نجومی داشتند و در دوره اصلاحات تا حدی با این شرکت‌ها برخورد شد، ولی آنها راه‌های دیگری را برای تاسیس این شرکت‌‌ها پیدا کردند.

منتجب‌نیا گفت: این فرافکنی است کسی بخواهد تبعیض در پرداخت‌ها را به عنوان اهرمی علیه دولت روحانی بکار ببرد و به دولت حمله کند. همین که این دولت با جرأت و جسارت در پی برخورد با این پدیده است، جای تقدیر دارد.قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: دولت‌های نهم و دهم هیچ‌گاه جسارت برخورد با مفاسد را نداشتند درحالیکه رئیس‌جمهور امروز دستور مؤکد برای پیگیری این پرداخت‌ها صادر کرده است و باید مسئولان تا حصول نتیجه پیگیری‌های خود را پیش ببرند.

منتجب‌نیا متذکر شد: بسیار زشت و زننده است که در نظام جمهوری اسلام که شعار عدالت می‌دهیم، این میزان تبعیض و اجحاف وجود داشته باشد و منابع ملی و ذخایر کشور در حلقوم جمع اندکی ریخته شود.او با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق‌های نامتعارف جزو برگ‌های برنده دولت یازدهم است، گفت: همچنانکه حزب اعتمادملی و احزاب اصلاح‌طلب به مسئله پرداخت‌های کلان انتقاد دارند، منتقدان هم باید دولت را در مقابله با این پدیده شوم همراهی و حمایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار