کد خبر: ۳۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه ایران‌پروژه در عشق‌‌آباد، اعلام کرد که کشورمان بیش از هر زمان دیگری به دنبال مستحکم کردن جای پای خود در بازار ترکمنستان است.
ولی‌الله افخمی‌راد بیان این مطلب افزود: در این راستا امیدواریم با مشارکت هر چه بیشتر تجارو بازرگانان ایرانی و با اتکا به توان نیروهای متخصص و کارآمد خود و بخش تولید کشور، بتوانیم به اهداف مد نظر دست یابیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان است، اظهار داشت: مقامات عالی رتبه دو کشور اهتمام ویژه‌ای به توسعه مبادلات تجاری و افزایش حجم مبادلات تجاری دارند.
افخمی‌راد اظهار داشت: شرایط حال حاضر ترکمنستان بیش از هر زمان دیگری آماده  حضور کالاهای ایرانی است و با توجه به صادرات یک میلیارد دلاری کشورمان به ترکمنستان و واردات 8 میلیارد دلاری ترکمنستان از جهان، امکان افزایش حجم مبادلات تجاری وجود دارد و ما خواستار توجه جدی تجار کشورمان به این بازار است.
وی در ادامه به  اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و ترکمنستان و بازار پنج میلیونی این کشور اشاره کرد و خواهان برنامه‌ریزی‌ برای حضور مستمر در این بازار شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، نیازهای ترکمنستان را همسو با توانمندی‌های ایران دانست و با اشاره به مشکلات فراروی صادرکنندگان ایرانی برای ورود به بازارهای هدف به ویژه بازار کشورهای حوزه CIS، رسالت سازمان توسعه تجارت ایران را کمک و مساعدت در مسیر حل مشکلات صادرکنندگان و ایجاد فضای رقابتی برای حضور در بازارهای هدف دانست.
وی بازاریابی و تولید برای صادرات را حلقه مفقوده فعالیت تولیدکنندگان ایرانی دانست و اظهار داشت:  حضور در نمایشگاه‌های تجاری یکی از راهکارهای پیشنهادی سازمان توسعه تجارت ایران برای نفوذ هرچه بیشتر  در بازارهای هدف است.
افخمی‌راد با تاکید مجدد بر کمرنگ شدن حضور رقبا در بازار ترکمنستان و امکان جایگزینی ایران برای تهیه نیازهای بازار این کشور، شرایط فعلی را استثنایی توصیف کرد و گفت: بازرگانانی که به فکر گسترش مبادلات خود به کشورهای حوزه CIS هستند باید از ترکمنستان کار خود را آغاز کنند.
وی افزود: در میان کشورهای حوزه CIS جمهوری اسلامی ایران بیشترین صادرات را به ترکمنستان دارد و رشد اقتصادی بالای این کشور در سال‌های اخیر و همچنین ذخایر عظیم نفت و گاز و همچنین توجه ویژه دولتمردان ترکمنستانی به صاحبان صنایع ایران حائز اهمیت است، ضمن اینکه تهاتر گازی میان ایران و ترکمنستان، صادرات به این کشور را تسهیل کرده است.
سومین نمایشگاه ایران پروژه در بخش‌های صنعت ساختمان شامل تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، توسعه شهری و ساخت و سازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت و گاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سنگ، شیشه، درب و پنجره، انواع لوله، بالارها و سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، برق و... از 28 تا 30 مردادماه سال جاری در عشق‌آباد برگزار می‌شود.
منبع: سازمان توسعه تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر: