کد خبر: ۳۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران خبرداد:
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس از تشکیل یک اتاق فکر قوی علیه دولت با مدیریت یکی از وزرای سابق خبر داد.
به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: علی‌رغم این‌که یک اتاق فکر قوی، منسجم و منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل شده که به‌صورت هفتگی و به مدیریت یکی از وزرای سابق تشکیل جلسه می‌دهد و به دنبال این است که تمام مسائلی که در مورد دولت آقای دولت احمدی نژاد گفته می‌شد را مشابه‌سازی کند و بگوید که این دولت هم دزد است، اختلاس می‌کند، مشکلات اخلاقی دارد و دروغگوست.

او ادامه داد: دولت باید با جدیت فراوان، برای بررسی فیش‌های حقوقی افشا شده، هیأتی تشکیل دهد و موضوع را بررسی کند. این توجیه هم پذیرفته نیست که دولت هم بگوید در گذشته این مسائل وجود داشته است؛ چراکه دولت باید در سه سال گذشته به این موضوع رسیدگی می‌کرد و ما این عذر دولت را نمی‌پذیریم و دولت باید با جدیت برخورد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عضویت تعداد زیادی از مدیران در هیأت مدیره‌های مختلف یادآور شد: بعضی مدیران در ۱۵ تا ۳۰ هیأت مدیره عضویت دارند، بنابر این دولت، داوطلبانه به این مسائل بپردازد تا هرکس فقط یک مسئولیت داشته باشد. به هرحال نیروهای با تجربه بسیاری داریم که باید به کار گرفته شوند و ما با وجود اینکه از دولت پشتیبانی می‌کنیم و با هر گونه تخریب مخالفت می‌کنیم، متعقدیم دولت باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین با اشاره به بحث ایجاد تغییراتی در کابینه، گفت:‌ جامعه منتظر است، وزرایی که انگیزه کافی ندارند یا توانایی خوبی ندارند و کارنامه درخشانی از خود نشان نداده‌اند، تغییر کنند و دولت باید از این فرصت برای ایجاد تغییر استفاده کند.

مدیرمسئول روزنامه «اعتماد» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توقیف روزنامه «قانون» از سوی دادستانی و همچنین توقیف سایت «جهان‌نیوز» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، ادامه داد: ما نسبت به این روند اعتراض شدید داریم و معتقدم نسبت به رسانه‌ها رویکرد خوبی نداشتیم و اگر به همین روش پیش رود، شاهد نابودی تدریجی رسانه‌ها براساس احتیاط بیش از حد و از دست دادن جذابیت آنها و روی آوردن به محافظه‌کاری ازسوی آنها خواهیم بود. البته خط قرمزهایی وجود دارد اما اینها باید استاندارد، تعریف شده و محدود باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با تاکید بر اینکه اصل بر تعطیلی و توقیف نیست؛ بلکه اصل بر تذکر و تنبیه است، یادآور شد: هیأت نظارت بر مطبوعات و دادستانی هر دو اختیار قانونی برای توقیف دارند اما ما از آن‌ها می‌خواهیم از این اختیار خود استفاده نکنند و اگر رسانه‌ای تخلف کرد پرونده را به دادگاه مطبوعات ارجاع دهند تا موضوع با حضور هیأت منصفه و وکیل شاکی و متشاکی رسیدگی شود تا آرامش و امنیت را در فضای رسانه‌ای احساس کنیم.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به این‌که عارف از ابتدا قصد نداشته برای ریاست کمیسیون «آموزش و تحقیقات» نامزد شود، گفت: پس از برگزاری انتخابات رئیس موقت مجلس، آقای عارف تصمیم گرفتند که تمام همت خود را برای سر و سامان دادن به فعالیت‌های فراکسیون امید، مصروف کنند و نه علاقه‌ای به ریاست کمیسیون‌ها داشت و نه تمایلی به ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس.

او گفت: ما انتقادهایی که در بحث انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌ها مطرح می‌شود را می‌پذیریم و حتی معتقدیم که فراکسیون نه‌تنها خوب عمل نکرد، بلکه اساساً اقدامی انجام نداد ولی در آینده نزدیک سعی می‌کنیم، این مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم.

به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در پایان با اشاره به ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستان تهران، از اعتراض خود نسبت به توقیف روزنامه «قانون» و سایت «جهان نیوز» خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار