کد خبر: ۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
،شاخص کل بورس در خرداد‌ماه سال جاری 3798 واحد، معادل 5.2 درصد افت پیدا کرد. این شاخص که در آخرین روز کاری اردیبهشت‌ماه در ارتفاع 76 هزار و 413 واحدی قرار گرفته بود، با عقب‌نشینی به کانال‌‌های متعدد و تجربه افت‌های شدید در آخرین روز معاملاتی این ماه، در ارتفاع 72 هزار و 615 واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس که در اولین هفته این ماه به علت وجود اخبار در خصوص روی کار آمدن مجلس جدید، اخبار مذاکرات و برخی اخبار در رابطه با عملیاتی شدن برجام که در حوزه تبادلات مالی شرکت‌ها صورت گرفته و تقویت نسبی قیمت‌های جهانی نفت و بعضی فلزات بر مسیر صعودی قرار گرفته بود و روزهای رو به رشدی را تجربه کرد، در روزهای بعد این ماه مسیر خود را تغییر داد و با کاهش حجم و ارزش معاملات فضای بازار منفی شد.
به گزارش اقتصادنیوز، این ریزش بازار در روزهای پایانی خردادماه شدت بیشتری به خود گرفت و باعث عقب‌نشینی شاخص کل به کانال‌های متعدد شد، به طوریکه در انتهای معاملات این ماه، در ارتفاع 72 هزار و 615 واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد  فضایی که این روزها بر اقتصاد کشور و شرکت‌ها حاکم است، همچنین فضای احتیاطی که در میان سهام‌داران وجود دارد، باعث کاهش حجم معاملات شده و بازار را از روزهای خوب و رونق دور نگه داشته است. از این رو برخی کارشناسان معتقدند تا زمانی‌که حجم معاملات پایین و فضای نقدینگی راکد در بورس پایدار بماند،‌ نباید انتظار روند افزایشی را در سهم‌ها داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: