او اظهار کرد: فرش ایرانی جایگاه خود را در اروپا در حال از دست دادن است، در آلمان که زمانی 360 مرکز و فروشنده فرش ایرانی وجود داشت اکنون تعداد آنها به 35 نفر رسیده که 10 نفر آن نیز هندی هستند.میرزازاده بر ضرورت تجدید نظر در نوع بازاریابی و توجه به ذائقه مشتریان فرش ایرانی تاکید کرد و اظهار کرد: ذائقه ها در بازارهای اروپا تغییر کرده است و تولید کنندگان فرش ایرانی باید براساس سلیقه مشتری به بافت فرش اقدام کند.
او با اشاره به اصالت و بی نظیر بودن ارزش هنری فرش ایرانی گفت: این امر به تنهایی کافی نیست ، امروز دیگر مشتری دنبال فرشی است که با مبل و پرده منزلش ست باشد و تنها به اصالت هنری توجه نمی کند.وی با بیان اینکه امروز تبلیغات کاملا امری علمی شده است، افزود: در راستای بازیافت هویت فرش ایرانی در اروپا باید به تبلیغات علمی و اصولی توجه بیشتری داشته باشیم .
میرزازاده تاکید کرد که فرش ایرانی پرچم دوم ایران است و بی شک اصالت و بی نظیر بودن خود در جهان را از دست نخواهد داد اما باید مسئولان و تولیدکنندگان و تاجران فرش در حفظ و بازیافت جایگاه فرش ایرانی تلاش جدی تری داشته باشند.