کد خبر: ۳۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران :
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اقدامات حمایتی که می بایست از سوی وزارت جهاد انجام شود، بیان کرد: واردات شیر خشک و کره ضربه مهلکی به دامداران وارد کرد و از این رو وزارت جهاد می‌بایست مجموعه اقداماتی را در راستای کاهش هزینه تمام شده دامداران و افزایش نقدینگی کارخانه ها به کار گیرد چرا که دامداران به سبب پرداخت بلند مدت بهای شیر خام از سوی شرکت های لبنی با مشکل کمبود نقدینگی برای خرید علوفه مواجه هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: طرح خرید توافقی کمک بسزایی در جذب مازاد تولید و تثبیت نرخ شیرخام به همراه داشته است.

جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر خرید توافقی بر قیمت شیر خام اظهار داشت: خرید توافقی شیر خام از سوی سازمان تعاون روستایی تنها در جذب شیرخام از سوی کارخانه ها موثر بوده و در افزایش نرخ شیر خام نقشی نداشته است.

وی با اشاره به نرخ شیر خام گفت: در حال حاضر هر کیلو شیر خام بسته به کیفیت بین کیلویی هزار الی هزار و 300 تومان خریداری می شود.

آزاد ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام برای دامداران کیلویی هزار و 500 الی هزار و 550 تومان است و می توان گفت که تنها خرید توافقی بحران عدم جذب از سوی کارخانه ها را مرتفع نموده است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری با اشاره به تاثیر مشوق های صادراتی بر اجرای مصوب نرخ شیر خام بیان کرد: مشوق های صادراتی تا حدودی توانسته بر جو بازار تاثیر گذار باشد اما به هیچ عنوان نمی تواند منجر به افزایش نرخ شیر خام شود ضمن اینکه با پرداخت مشوق های صادراتی مخالف هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: