کد خبر: ۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات بازار سرمایه نامعقول است،گفت:در بورس باید امکان "هجینگ" برای مردم فراهم شود که بیانگر ایجاد نوعی دیوار دفاعی برای سرمایه گذار است.
محمدحسین حسین زاده بحرینی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت بازار بورس گفت: یکی از راهکارها برای جلوگیری از حرکت نقدینگی به سمت بازارهای کاذب،تقویت مدیریت شده بازار بورس است.
 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید توجه داشت بورس به اندازه ای که ممکن بوده بالغ شده که این موضوع بیانگر این است که انواع ابزارهای تامین مالی در بورس وجود دارد؛بطور مثال انواع اوراق و ابزارهای مشتقه مالی در بورس پیش بینی شده است.
  نوسانات بازار سرمایه کشور نامعقول است
 وی در رابطه با وضعیت حرکت نقدینگی ها به سمت بازار بورس،گفت: باید پذیرفت نوسانات بازار سرمایه کشور نامعقول است.
 حسین زاده بحرینی،افزود:دریک مقطع زمانی شاخص بورس به شدت رشد می کند و باعث جذب اشخاص به این بازار می شود این در حالی است که در شرایط دیگری شاخص سقوط می کند که این نوسان به نوعی سرمایه گذاران جذب شده را اصطلاحا فراری می دهد.
 جذب نقدینگی به بورس نیازمند فرهنگ سازی است
 وی ادامه داد:برای سوق نقدینگی ها به بورس باید علاوه بر ایجاد فرهنگ،شرایطی نیز فراهم شودکه نوسانات بازار بورس معقول شود.    
 
حسین زاده بحرینی،افزود:در بازارهای پیشرفته دنیا برای جلوگیری از نوسانات نامعقول تدابیری اتخاذ شده که ابزارهای مشتقه دراین راستا است.
 
وی ادامه داد:در بورس ایران ابزارهای مشتقه ایجاد شده؛اما این موضوع بسیارناقص است و تقریبا می توان گفت در بازار سرمایه کشور نفوذ ندارد.
 
حسین زاده بحرینی،تاکیدکرد:درحال حاضر وضعیت بازار سرمایه کشور به نحوی است که اگر شخص فعال در این بازار، قصد خرید سهام را داشته باشد باید ریسک پذیر باشد؛به دلیل اینکه امکان داردبخش قابل توجهی از سرمایه اش کاهش یابد،البته این امکان نیز وجود دارد که بطورمثال سرمایه اش چهاربرابر نیز شود.
 
 
 
در بورس باید امکان هجینگ برای مردم فراهم شود
 
وی ادامه داد:در بورس باید امکان هجینگ برای مردم فراهم شود که بیانگر ایجاد نوعی دیوار دفاعی برای سرمایه گذار است.
 
حسین زاده بحرینی،افزود:با توجه به هجینگ،سرمایه گذار می تواند به نحوی محاسبه کند که اگر تا مبلغی از ارزش سهمش کاهش یافت؛بصورت اتوماتیک امکان فروش سهام برایش وجود داشته باشد که دراین رابطه با استفاده از ابزار مشتقه اختیار خرید و فروش حاصل می شود.
 
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود:اگر موضوعات مذکور در بازار سرمایه به سرعت توسعه یابد بخشی از آسیب های ناشی از حرکت غیرمنطقی پول از یک بازار به بازار دیگر در کوتاه مدت قابل مدیریت است.
 
گفتنی است؛مفهوم هجینگ (Hedjing)، جبران ریسک فرضی دریک بازار از طریق اقدامات دقیق، متعادل و مخالف یا متقابل با ریسک در بازار دیگری است./
برچسب ها: بورس ، مجلس ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: