کد خبر: ۳۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
رئیس مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه در سال‌های پس از انقلاب که ظهوری نو در کشور داشته است و این‌که در سال‌های اخیر برخی از پرونده‌های مهم و پرسروصدا این‌گونه با آرامش مورد بررسی قرار می‌گیرد، حکایت از اقتدار قوه قضاییه دارد
علی لاریجانی در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به گزارش‌های نهادهای نظارتی مجلس نسبت به عملکرد قوه قضاییه، گفت: تمامی این گزارش‌ها از عملکرد مثبت قوه قضاییه به ویژه در سال‌های اخیر دارد.

لاریجانی با اشاره به انتظاراتی که از قوه قضاییه وجود دارد، گفت: در بحث توافق هسته‌ای شاهد بودیم که نظام با چشمی بینا این توافق را انتخاب کرد اما باید ببینیم که غربی‌ها با چه هدفی این تصمیم به این توافق گرفته‌اند.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها در اجرای برجام دارای نقاط ضعفی بودند که برخی از آنها به برچیدن تحریم ها به‌طور جامع مربوط است.رئیس قوه مقننه گفت: آن‌ها هم‌زمان با توافق هسته‌ای عملیات دیگری را سامان داده‌اند که نفوذ نظامی آنها در منطقه را بیشتر می‌کند. چراکه همزمان با انجام این توافق، علاقه‌ای به ایجاد تغییرات در منطقه نداشتند و آن‌چنان که شاهد هستیم، گاه در بیانات‌شان هم می‌گویند که نباید بگذاریم نفوذ ایران افزایش یابد و باید از این مسیر پیشرفت جلوگیری کنیم. به همین دلیل تدارکاتی دیدند و این سازماندهی نوعی دیگر از تحریم‌ها بود که باید در برابر آن واکنش نشان داد.رئیس مجلس تاکید کرد: گاهی هم می‌گویند سیاست‌های فعلی آمریکا که ایران و عربستان را به مشارکت با هم دعوت می‌کرد، اشتباه بود ولی من باور ندارم آمریکا دنبال مشارکت ایران و عربستان باشد. آن‌ها بدشان نمی‌آید این آتشی که بین دو کشور هست، ادامه یابد. ما اقدام عملی خاصی از سوی آنها برای سامان دادن این موضوع نمی‌بینیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مجموع رفتارهای آنها نشان می‌داد ما با پدیده سیاسی حداقل میان‌مدت مواجه‌ایم و به هیچ‌وجه این تحرکات را کوتاه مدت نمی‌بینیم.او گفت: خلق بحران درمنطقه، به‌ویژه برای سعودی‌ها تبدیل به سیاستی مستمر شده‌است و به نظر می‌رسد، سعودی‌ها، نا امیدی‌هایی برای یمن و سوریه در رفتارهای دیپلماتیک‌شان پیدا کرده‌اند.او با اشاره به رکود در فضای اقتصاد کشور گفت: اگر قوه قضاییه زیر بال سرمایه‌گذاران را نگیرد و به آن‌ها اطمینان ندهد، آن‌ها ترجیح می‌دهند که وارد نشوند. بنابراین علاوه بر این‌که تسهیل فضای کسب و کار به عملکرد قوه مجریه مربوط است، تحقق این مهم به حمایت قوه قضاییه نیز بستگی دارد.رئیس مجلس گفت: یکی دیگر از اقدام‌های دشمنان این است که با ایجاد فضای ناآرام در اقتصاد کشور، مانع از جذب سرمایه توسط کشورمان شوند که ما باید در این خصوص نیز توجه لازم داشته باشیم.رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که درصد قابل‌توجهی از اعدام‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد، با جرائم مربوط به مواد مخدر در ارتباط است، گفت: باید این معادله که فشارهای حقوق بشری به دلیل اعدام مجرمان مواد مخدری روی کشورمان ایجاد می‌شود را برهم بزنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار