کد خبر: ۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران :
نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران گفت : با توجه به مصوبه دولت مبنی بر الزام انژکتوری نمودن موتور سیکلت‌ها، قطعا از مهرماه امسال شاهد کاهش تولید و افزایش قیمت در این صنعت خواهیم بود.
ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرخودرو افزود : در حالی بر اساس مصوبه هیات دولت از ابتدای مهر ماه موتور سیکلت ها باید انژکتوری شوند، که هم اکنون در هیچ جای دنیا موتورسیکلتی به صورت انژکتوری در کلاس 125 سی سی که قالب تولید کشور است تولید نشده و همچنان کلیه موتورسیکلت های انژکتوری در کلاس 250 سی سی به بالا قرار دارند.

وی با اشاره به تولید حدود 500 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال گذشته اظهار داشت : با اجرای این مصوبه قطعا پس از مهر ماه شاهد کاهشی شدید در تولید و افزایش قیمت در این صنعت خواهیم بود.وی با توجه به علت افزایش قیمت در تولیدات این صنعت گفت : با انژکتوری نمودن موتور ها ، حدود 100 دلار به قیمت آنها افزوده خواهد شد که این رقم با محاسبه حاشیه‌ های آن تقریبا 400 هزار تومان بر قیمت موتورسیکلت تاثیر خواهد گذاشت.

نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود : در صورتی که هزینه هر دستگاه موتورسیکلت را 130 دلار محاسبه نماییم مشاهده می شود که در این شرایط چه رقم ارزی از کشور خارج و به حساب چینی واریز خواهد شد.حجازی در ادامه با اشاره به عدم افزایش قیمت موتورسیکلت در 2 سال گذشته اظهار داشت : در صنعت موتور سیکلت افزایش قیمت در این سالها بسیار اندک بوده به طوری که در طی 2 سال گذشته اصلا افزایش قیمتی را نداشته ایم.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت ،از ممنوعیت ورود و ثبت سفارش موتورسیکلت های کاربراتوری خبر داد و گفت : بر این اساس مصوب گردید تا از 15 خرداد ماه جاری ورود و ثبت سفارش موتورسیکلت‌های کاربراتوری به کلی ممنوع شود.وی با توجه به لزوم تاخیر حداقل 6 ماهه در اجرای مصوبه دولت تصریح کرد : انتظار می رود که دولت در خصوص مصوبه اخیر با واقعیت ها برخورد نماید چرا که قطعا این مصوبه تا مهرماه قابل اجرا نخواهد بود .

وی گفت : در صورت تاکید بر اجرای مصوبه سال گذشته دولت بسیاری از تولید کنندگان موتورسیکلت در کشور تعطیل خواهند شد.وی تاکید کرد : پیش‌بینی می شود تا پایان امسال بتوانیم موتورهای انژکتوری را وارد بازار کشور نماییم.

نام:
ایمیل:
* نظر: