کد خبر: ۳۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را حدود 60 میلیون یورو تخمین زده اندکه دراسرع وقت و پس از تکمیل بررسی ها پرداخت می شود.
، محمد رضایی با بیان اینکه کارشناسان این شرکت به دستور مدیرعامل بیمه ایران از ساعات اولیه بروز حادثه آتش سوزی در محل حاضر شدند تا بتوانند هرچه سریع تر میزان خسارت وارده را برآورد کنند، افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه به راهبری بیمه ایران است بزودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه گذار کارسازی خواهد شد. 
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در پاسخ به این سووال که چند شرکت دراین کنسریوم عضو هستند، افزود: 11 شرکت بیمه ای در این کنسرسیوم عضو هستند و این در حالی است که تا سال 2010 این واحد تحت پوشش بیمه ای شرکت « اسکور » فرانسه بوده است و قبول اتکایی این واحد به راهبری بیمه ایران ، به توانمندی این مجموعه باز می گردد.
رضایی درباره دلیل بروز این حادثه، گفت: نقص فنی یکی از پمپ های سه گانه برج تقطیر موجب ایجاد بخار مواد اشتعال زا به صورت ابر شد که به کوره مجاور سرایت و باعث آتش سوزی شد.
وی درباره سهم بیمه ایران دراین کنسرسیوم نیز گفت: مسوولیت بیمه ایران دراین کنسرسیوم جبران حدود 60 درصد خسارت وارده است که آمادگی پرداخت آن در کوتاه ترین زمان ممکن به زیان دیدگان وجود دارد.
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران به پرداخت بیش از چهار میلیون یورو به شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) پیمانکار شرکت صنایع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز در سال گذشته از سوی این مجموعه اشاره و خسارت وارد شده به پتروشیمی ماهشهر درسال جاری را بزرگترین خسارت در نوع خود اعلام کرد.
رضایی یادآور شد: این میزان خسارت درصنعت پتروشیمی کشور بی سابقه بوده است و بزرگترین خسارت در نوع خود به شمار می رود.
وی با ابراز خرسندی از مهار آتش دراین واحد پتروشیمی عنوان کرد:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است ، اما عده ای در عملیات اطفای حریق دچار آسیب دیدگی شده اند که امیدواریم بزودی آنان نیز سلامت کامل خود را بدست آورند.
به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر روز چهارشنبه گذشته دچار آتش سوزی شد و تا بامداد روز شنبه (امروز) عملیات اطفای حریق آن در حال انجام بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: