کد خبر: ۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
بهبود هوای کلانشهرها/
تولید بیش از سه میلیارد لیتر بنزین با استاندارد بین المللی یورو ٤ ، نتیجه تلاش سال نخست دولت تدبیر و امید برای بهیود هوای پاک در کلانشهرها است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شانا، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در یک سال گذشته سه میلیارد و ٧٧ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر بنزین یورو ٤ در کشور تولید کرد.

بر اساس این گزارش متوسط روزانه تولید این محصول بیش از ٨,٢ میلیون لیتر بوده است.

براساس آمار منتشر شده، تولید بنزین پاک در کشور از روزانه یک میلیون و ٥٦٨ هزار لیتر در تیرماه سال گذشته به ١٥ میلیون و ٣٢٤ هزار لیتر در اسفند ماه همان سال رسید که این امر حاکی از تلاش و پیگیری های مستمر برای تسریع در اجرای طرحهای بنزین سازی و تولید سوخت پاک در دولت یازدهم است.

بر اساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، با راه اندازی برخی طرحهای پالایشی مانند پالایشگاه تبریز و افزایش تولید در برخی پالایشگاههای دیگر، تولید روزانه بنزین یورو ٤ در فروردین گذشته به بیشترین میزان یعنی ٢٢ میلیون لیتر در روز رسید.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: از فروردین تا ١٣ مردادماه امسال، یک میلیارد و ٨٤٠ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بنزین با استاندارد بین المللی یورو ٤ در نقاط مختلف کشور مصرف شده است.

به گفته حسین آقایان، میانگین مصرف روزانه این فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده ١٣ میلیون و ٤٣٢ هزار لیتر بوده است.

براساس گزارش شرکت پالایش و پخش، سه ماه نخست سال گذشته، تنها ٣١ میلیون و ٤٦٥ هزار لیتر بنزین یورو ٤ در کشور تولید شد که بطور تقریبی یک شصتم بنزین تولیدی در ٣ ماه نخست امسال است.

بر پایه این گزارش هم اکنون شهرهای تهران، کرج و اراک و بخشی از تبریز از بنزین یورو ٤ بهره مند هستند و تا پایان سال پیش بینی شده است ٨ کلانشهر کشور تا پایان امسال زیر پوشش کامل بنزین و نفت گاز با استاندارد یورو ٤ قرار می گیرند و با اجرا و تکمیل طرحهای بنزین سازی، اوایل برنامه ششم توسعه در همه شهرهای کشور فرآورده های نفتی با استانداردهای روز دنیا توزیع خواهد شد.

هم اکنون روزانه ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و ٢ میلیون لیتر نیز در پالایشگاه تبریز تولید و در کشور عرضه می شود و حجم عرضه بنزین یورو ٤ در کشور با احتساب بنزین وارداتی به ٢٨ میلیون لیتر در روز رسیده است که ٤٠ درصد بنزین توزیعی کشور را شامل می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کلانشهر ، بنزین ، یورو 4
نام:
ایمیل:
* نظر: