سید مسعود نصرآزادانی با اشاره به بازدید خود از روند ساخت راهآهن قزوین- رشت اظهارکرد: در سه ماه نخست امسال باوجود کمبود منابع مالی، تمام کارگاهها فعال و پیشرفت فیزیکی کار به گونهای بوده است که 270 متر حفاری تونل و 1096 متر عملیات لاینینگ ( ساخت رویه داخلی تونل ها برای رفت و آمد ) انجام شد و از 22 کیلومتر تونل موجود در این مسیر، مجموع حفاری تونلها به 20 کیلومتر رسید و نزدیک به 18 کیلومتر عملیات لاینینگ نیز انجام شد.وی افزود: این پروژه دارای 13 کیلومتر پل خاص است و باوجود این که به لحاظ ژئوتکنیکی و از نظر لغزش، رانش و ناپایداری در منطقه منجیل مشکلات اجرایی زیادی وجود دارد، پیشرفت فیزیکی در زیرسازی ابنیه فنی به بیش از 87 درصد رسیده است.معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اقدام های روسازی در راهآهن قزوین- رشت گفت: یک جبهه کاری روسازی به جبهه موجود اضافه شده و یک جبهه وسط نیز باز خواهد شد که در مجموع عملیات روسازی در سه جبهه انجام خواهد شد.نصر آزادانی با بیان اینکه 55 کیلومتر روی این خط ریلگذاری شده است،افزود: ایستگاههای منجیل و رستمآباد، امام زاده هاشم و کوهین بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امکان بهرهبرداری از این پروژه در بهار 1396 وجود دارد، اما منوط به تامین منابع مالی است.
منبع:پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی