کد خبر: ۳۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
پس از اینکه حزب حاکم در انتخاب مجلس علیای ژاپن به پیروزی خیره‌کننده‌ای دست یافت، همه نگاه‌ها مجددا به سمت برنامه‌های نخست وزیر ژاپن در خصوص محرک‌های پولی متمرکز شده است.
به گزارش بلومبرگ،‌ جزئیات بسته‌های محرک و اندازه تامین مالی همچنان نامشخص باقی مانده است این در حالی است که شینزو آبه متعهد شده که اقدامات گسترده و متهورانه‌ای برای حمایت از اقتصاد این کشور انجام دهد. او اوایل ژوئن اعلام کرد افزایش نرخ مالیات به تعویق می‌افتد. آبه اظهار داشت که به وزرای خود برای آغاز تدوین بسته‌ محرک دستور خواهد داد. یکی از مشاوران او اعلام کرد اندازه این بسته در سال مالی جاری در حدود 20 هزار میلیارد ین (199 میلیارد دلار) خواهد بود.

پس از برتری حزب مورد حمایت آبه در انتخابات، نخست وزیر ژاپن مجددا متعهد شد که در خصوص بسته‌ محرک اقدام جدی خواهد کرد. آبه گفت:‌ «من می‌خواهم با ترکیبی از اقدامات اقتصادی جسورانه و جامع رشد اقتصادی را تحریک کنم.»

درآمد مالیاتی کمتر از حد انتظار و بسته کمکی 778 میلیارد دلاری پس از زمین‌لرزه‌های متوالی در منطقه کوماموتو در ماه آوریل باعث شد تا پول چندانی در بودجه برای محرک‌های مالی باقی نماند. وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد بودجه باقی مانده از سال مالی 2015 در حدود 250 میلیارد ین بوده که برای هزینه‌های اضافی در نظر گرفته شده است. همچنین، تصمیم تعویق افزایش عوارض تا سال 2019 بدان معناست که منابع جدید درآمد مالیاتی در آینده نزدیک وجود نخواهد داشت.

آبه همچنین اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای تحریک رشد اقتصادی از طریق افزایش هزینه‌ها انجام خواهد داد. وی همچنین اعلام کرد مهم‌ترین موضوعی که دولت نیاز دارد این است که از فرار از کاهش قیمت را سریع‌تر ادامه دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار