کد خبر: ۳۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
دادستان عمومی و انقلاب تهران:
دادستان تهران با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی، از آن به عنوان سونامی یاد کرد و گفت: در این زمینه باید برکناری مدیران متخلف، استرداد وجوه دریافتی و مجازات مسؤولان متخلف به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تجارت آنلاین، جعفری دولت‌آبادی موفقیت در پیشگیری از وقوع جرم را مستلزم فعال شدن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، نیروی انتظامی و سرپرستان دادسراها دانست و اظهار داشت: حساسیت این مراجع نسبت به برخی اخبار واصله و اقدام به موقع آنان، می‌تواند امر پیشگیری از وقوع جرم را به خوبی محقق سازد.

وی افزود: از مراجع و مسؤولان نظارتی می‌خواهیم نسبت به اعلام جرایم صورت گرفته در این زمینه به دادستانی تهران اقدام نمایند تا متعاقباً اقدام لازم در جهت پیگرد کیفری افرادی که از طریق نامشروع، مبادرت به تحصیل مال کرده‌اند، صورت گیرد. وی اعتماد مردم به نظام را فراتر از حیثیت افراد دانسته و اظهار داشت: اقدام به موقع دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط می‌توانست مانع از ایجاد برخی تردید‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران در میان مردم شود. دادستان عمومی تهران ضمن اذعان بر حضور و فعالیت مدیران خدوم بسیاری در کشور، پیش‌بینی هرگونه رانت ویژه برای برخی مدیران را ممنوع و مستوجب پیگرد دانست. وی تأکید کرد در صورت وصول این‌گونه گزارش‌ها خارج از نوبت و قاطعانه رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی تهران هم‌چنین در این جلسه به موضوع آزادی رسانه‌ها و ضرورت دفاع از این آزادی اشاره کرده و در توضیح اظهار داشت: قانون‌گذار ضمن تجویز حمایت از آزادی‌های مشروع مردم توسط رسانه‌ها، آنان را به رعایت انصاف و هم‌چنین رعایت مرزهای انتقاد، ملزم دانسته است. وی انتشار مطالب و موضوعات متضمن افترا یا تخریب مسؤولان و یا دستگاه‌ها را جرم و مستوجب پیگرد کیفری دانست.

وی با اشاره به حادثه اخیر در یکی از کلانتری‌ها که منجر به فوت یکی از متهمان گردید، اظهار داشت: موارد فوت متهمان در بازداشتگاه‌ها، می‌بایست بلافاصله به دادستان اعلام گردد. هرگونه مورد فوت ناگهانی به ویژه در سنین پایین و هم‌چنین فوت‌های مشکوک در مراکز انتظامی و زندان‌ها می‌بایست در دادسرای جنایی رسیدگی شود. وی حضور بازپرس در صحنه و بررسی موضوع را امری ضروری دانسته تا شبهات احتمالی راجع به فوت فرد و علت آن، مرتفع گردد.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به پرداخت‌های نجومی گفت: در این زمینه باید سه اقدام مورد توجه گیرد اولاً، برکناری مسؤولانی که در این سمت‌ها تخلف کرده‌اند؛ دوماً، استرداد وجوه بیت‌المال و هم‌چنین افرادی که این وجوه را دریافت کرده‌اند باید اقداماتی از سوی مسؤولین صورت گیرد.

دادستان تهران اظهار کرد: دادسرای تهران در بحث مجازات و رسیدگی به اقدامات افرادی که اموال نامشروع را از این طریق کسب کرده و اقدامات آن‌ها منجر به وقوع جرم شده، قاطعانه رسیدگی خواهد کرد و دستگاه‌های نظارتی که به این موضوع ورود کردند گزارش خود را به دادستانی تهران ارسال کنند و ما وظیفه داریم با کسانی که در این زمینه مال نامشروع تحصیل کرده‌اند برخورد کنیم چرا که اعتماد مردم به نظام بالاتر از حیثیت افراد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار